موضوعات داغ

نارضایتی مشتریان از سر و صدای فورد برانکو در حین رانندگی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از زمان آغاز تحویل فورد برانکو ۲۰۲۱ به مشتریان بیش از یک ماه گذشته است. در حالی که برخی از خریداران تلاش می‌کنند تا آفرودر جدیدشان را با قیمت‌های نجومی بفروشند، اغلب آن‌ها از رانندگی با خودروی جدیدشان لذت می‌برند، اما گلایه‌هایی هم از آن دارند.

به نظر می‌رسد که برخی از برانکوهای جدید در سرعت‌های بالا صدایی مثل سوت زدن ایجاد می‌کنند. برخی از افرادی که یک فورد برانکوی جدید خریده‌اند یا حداقل تجربه رانندگی با آن را دارند، صدای سوت کاملاً قابل‌توجه آن را شنیده‌اند و به نظر می‌رسد این صدا برای آن‌ها آزاردهنده بوده است. ممکن است آینه‌های بغل و جلوپنجره دلایل اصلی این مشکل باشند و به نظر می‌رسد فورد در حال تلاش برای رفع مشکل جلوپنجره است، اما حرفی درباره آینه‌های بغل نزده است.

هنوز مشخص نیست این مشکل دقیقاً از کجا نشأت می‌گیرد، اما فورد معتقد است مقصر اصلی تولید این صدا یک درز در کاپوت خودرو است که به خوبی مهروموم نشده است. صدای سوت که در سرعت‌های بالای ۵۰ کیلومتر بر ساعت از جلوی خودرو تولید می‌شود ممکن است به دلیل عبور جریان هوا از یک شکاف بین جلوپنجره و کاپوت ایجاد شده باشد. با این حال، به نظر می‌رسد فقط نسخه‌های بیگ بند و اوتر بنکس به دلیل طراحی جلوپنجره خاص خودشان از این مشکل رنج می‌برند.

فورد برانکو

با این حال، مشکل دیگری وجود دارد که گویا در تمام نسخه‌ها مشترک است. صدای سوت در اطراف آینه بغل سمت راننده که برخی از رانندگان معتقدند به خاطر شکاف در قاب آینه به وجود می‌آید. شخصی موفق شده با چسباندن چسب برق روی این شکاف مشکل را حل کند، در حالی که برخی دیگر گفته‌اند اگر دست خود را جلوی آینه قرار دهند یا آن را به سمت بدنه بچرخانند، این صدا از بین می‌رود.

مشکل تولید صدای سوت معمولاً در برخی از خودروهای جدید یا مجدداً طراحی شده مشاهده می‌شود و احتمالاً فورد به زودی تمام این مشکلات را حل خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد