موضوعات داغ

بررسی قسمت جدید گرند تور، جذابیت در عین محدودیت + لینک دانلود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فصل چهارم گرندتور طولانی‌ترین سری این مجموعه تاکنون بوده است چرا که فاصله انتشار قسمت‌های مختلف آن به چندماه می‌رسد. پس از وقفه‌ای نه چندان طولانی از انتشار قسمت دوم مجموعه گرندتور، حال قسمت سوم این مجموعه در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

سه مجری معروف این برنامه یعنی جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می در این قسمت سفری جاده‌ای را در طول اسکاتلند برنامه‌ریزی کرده‌اند که در میانه اوج‌گیری کرونا و قرنطینه بریتانیا ضبط شده و حتی اسم این قسمت نیز قرنطینه است. قسمت سوم این فصل نسبتا طولانی است و با زمانی در حدود یک ساعت و نیم، یکی از طولانی‌ترین اپیزودهای سری گرندتور است.

مجریان گرندتور در این قسمت سعی دارند به یک سوال مهم پاسخ دهند: چرا خودروهای آمریکایی در اروپا به موفقیت نرسیدند؟ و برای پاسخ به این پرسش سه خودرو مربوط به دهه هفتاد میلادی را با خود به اسکاتلند آورده‌اند. تیتراژ برنامه نیز تم دهه هفتاد میلادی دارد و همانند فیلم و سریال‌های آن دوران طراحی شده است. سه خودرو انتخاب شده برای این برنامه عبارتند از: لینکلن کنتیننتال مارک V (جرمی کلارکسون)، بیوک ریویرا (ریچارد هموند) و کادیلاک دویل کوپه (جیمز می).

قسمت سوم از فصل چهارم گرندتور

برنامه با مقایسه خودروهای آمریکایی و اروپایی در دهه 1960 و 1970 آغاز می‌شود، زمانی که خودروسازان آمریکایی به تولید خودروهای لوکس و مجهز اشتغال داشتند و در سوی مقابل اروپایی‌ها به دنبال تولید محصولات اقتصادی و ساده بودند. در قسمتی از برنامه نیز یک مسابقه زمان‌گیری میان هیلمن اونجر (همان هیلمن خودمان) و سه خودرو آمریکایی انجام می‌شود که نتیجه جالبی را در بر دارد.

برخلاف خودروهای آمریکایی که چندان در بریتانیا مورد استقبال قرار نگرفتند، خودروهای ساخت اتحاد جماهیر شوروی به صورت گسترده در بریتانیا فروخته شدند. در میانه‌های این قسمت نیز یک رقابت میان شش خودرو نفرت‌انگیز ساخت آمریکا و شوروی برگزار می‌شود تا بدترین و نفرت انگیزترین خودرو مشخص شود. نمایندگان آمریکا در این مسابقه پونتیاک آزتک، کرایسلر پی تی کروزر و کرایسلر ویجر هستند. اف اس او پالونز، لادا ریوا 1200 و زاستاوا جی تی ال 55 نیز نمایندگان اتحاد جماهیر شوروی در این رقابت را تشکیل می‌دهند. در کمال ناباوری مجریان و دست اندرکاران برنامه، این رقابت به شکلی غیرمنتظره پایان می‌یابد.

جرمی کلارکسون در لینکلن کنتیننتال

قسمت سوم از فصل چهارم گرند تور نیز با شوخی‌های مختلف مجریان همراه است که حتی در شرایط قرنطینه و خلوتی بیش از حد شهرها و جاده‌ها، بیننده را تا انتهای قسمت میخکوب می‌کند. چند خودرو کلاسیک آمریکایی فوق‌العاده جذاب نیز در بخشی کوتاه از این قسمت به نمایش در می‌آیند که مشاهده آن‌ها برای هر خودرو دوستی جذاب خواهد بود.

قسمت نسبتا طولانی سوم از فصل چهارم گرندتور، با یک فعالیت طولانی و خنده‌دار ساخت پل و یک کنایه سیاسی بزرگ به پایان می‌رسد. بنابراین اگر دوست دارید تا درک درستی از وضعیت خودروهای آمریکایی در طول چند دهه گذشته و پیش‌بینی صنعت خودرو داشته باشید، مشاهده این قسمت جذاب و دوست داشتنی از سری گرندتور به شما پیشنهاد می‌شود. این قسمت امتیاز 8.2 از 10 را از سایت IMDb دریافت کرده است و می‌توانید آن را از طریق کانال تلگرام خودروبانک دانلود کنید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/5/12
hamin ja to site mizashtin download mikardim

1400/5/29
تشکر از نویسنده، بررسی کوتاه و جذابی بود.. لذت بردم..🙏