موضوعات داغ

جریمه مرد 84 ساله آلمانی به دلیل نگهداری از یک تانک پانزر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دادگاه ناحیه شهر کیل آلمان یک بازنشسته 84 ساله از شهر هایکندورف را به دلیل نگهداری از یک دستگاه تانک پانزر در حیاط خود به 14 سال حبس تعلیقی و پرداخت 250 هزار یورو جریمه محکوم کرد.

تحقیقات در مورد این فرد بازنشسته از سال 2015 آغاز شد و در طی این تحقیقات یک تانک پانزر، یک توپ 8.8 سانتی متری ضدهوایی ، یک اژدر ، یک خمپاره ، سلاح های سبک و بیش از 1000 گلوله مهمات از خانه او کشف شد. مطابق دستور دادگاه، تانک و توپ ضد هوایی کشف شده به فروش گذاشته شده‌اند.

دادستان دو برابر این مبلغ یعنی 500 هزار یورو را به عنوان جریمه فرد خاطی درخواست کرده بود اما به دلیل سابقه پاک این بازنشسته آلمانی، مبلغ جریمه و محکومیت وی کاهش یافت. از زمان شروع پرونده تاکنون چهار قاضی به اتهامات این آلمانی 84 ساله رسیدگی کرده‌اند.

تانک آلمانی پانزر یا پلنگ که به آلمانی Panzerkampfwagen V Panther نامیده می‌شود، یکی از سلاح‌های اصلی ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم بوده است. این تانک توسط شرکت معروف مان و در فاصله سال‌های 1941-1942 به منظور نبرد با تانک‌های روسی T-34‌ ساخته شده است. اسلحه استاندارد این تانک یک توپ 75 میلیمتری KwK 42 است و قدرت آن نیز با استفاده از موتور هفتصد اسب بخاری 12 سیلندر خورجینی تامین می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد