موضوعات داغ

شرایط ویژه دولت فدرال روسیه برای خرید خودروهای برقی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

استفاده از خودروهای برقی به مرور در مناطق مختلف جهان گسترش می‌یابد و دولت‌ها نیز مشوق‌های متنوعی را برای خریداران این گونه خودروها در نظر می‌گیرند. به تازگی دولت فدرال روسیه نیز تصمیم گرفته است تا 25 درصد از هزینه خرید خودروهای برقی مونتاژ شده در روسیه را پرداخت کند. این هزینه شامل خرید خودروهای برقی تا سقف دو و نیم میلیون روبل می‌شود و بنابراین حداکثر مبلغی معادل 625 هزار روبل به خریداران خودروهای الکتریکی در روسیه تعلق خواهد گرفت.

امروزه بسیاری از خودروهای الکتریکی به صورت SKD‌ در روسیه مونتاژ می‌شوند و خریداران این خودروها تا سال 2023 از تخفیف 25 درصدی برخوردار خواهند بود. این تخفیف برای ماشین‌های مونتاژ شده به روش CKD تا سال 2025 ادامه خواهد یافت و از سال 2026 تا 2030 تنها به خودروهایی تعلق می‌گیرد که به صورت کامل در روسیه ساخته شده باشند.

علاوه برآن دولت روسیه تصمیم دارد تا سال 2024 حدود 2.9 هزار ایستگاه شارژ در سراسر این کشور احداث کند که تعداد آن‌ها تا سال 2030 به 27 هزار ایستگاه خواهد رسید. هدف از این برنامه توسعه خط تولید خودروهای تمام برقی در روسیه است، از جمله وسیله برقی کوچک Zetta که تولید آن تا پایان سال 2021 میلادی آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد