موضوعات داغ

فراخوان بایک X25 به دلیل مشکلات ایمنی، آیا دیارخودرو نیز فراخوان خواهد داد؟ + بروزرسانی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی چینی بایک، 160 هزار دستگاه بایک X25 و بایک X35‌ را به دلیل مشکلات ایمنی فراخوانی کرد. این فراخوان در تاریخ هفتم اوت 2021 صادر شده و نمایندگی‌های بایک موظف به اصلاح خودروها و برطرف کردن عیوب آن‌ها خواهند بود.

مشکل اصلی بایک X25‌ و بایک X35، در فرمان برقی آن‌ها قرار دارد. برخی از مدل‌های این خودرو به دلیل نقص در برنامه‌ریزی ماژول کنترل فرمان برقی، دچار مشکل می‌شوند. حرارت بسیار زیاد امکان پاسخ‌گویی فرمان الکتریکی در شرایط اضطراری را غیرممکن می‌کند و به همین دلیل خطرات مختلفی سرنشینان خودرو را تهدید می‌کند.

ایجاد حرارت زیاد در مجموعه فرمان برقی، موجب پیچ خوردن مدار داخلی فرمان و روشن شدن چراغ هشدار کیسه هوا می‌شود. هنگامی که چراغ اخطار کیسه هوا روشن است، در صورت برخورد و تصادف ایربگ‌ها عمل نخواهند کرد و راننده را در شرایط ناایمنی قرار خواهند داد.

این خودرو در کشور ایران نیز توسط دیارخودرو عرضه شده و باید دید که آیا خودروهای فراخوان شده شامل خودروهای عرضه شده در ایران نیز هست یا خیر و در صورت شامل بودن خودروهای موجود در ایران در این لیست فراخوان شده، انتظار می رود که دیارخودرو نیز همپای شرکت مادر به مشتریان خود اعلام و این تغییرات را انجام دهد.

بروزرسانی در 18 مردادماه 1400 ساعت 16:40

طبق اعلام نماینده رسمی شرکت بایک در ایران، این فراخوان مربوط به نسخه های تولید شده از بایک X25 است که بین 11 ژوئن 2015 تا 14 سپتامبر 2016 تولید شده اند طبق تماس مستقیم خودروبانک با این نماینده، خوشبختانه مدل های عرضه شده در ایران هیچ کدام شامل این فراخوان نمی شوند و مشکلات ذکر شده در این فراخوان را ندارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد