موضوعات داغ

تویوتا فورچونر GR اسپرت معرفی شد: شاسی بلند دیفرانسیل عقب با ساختار بدنه روی شاسی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وقتی که تویوتا قول داد نسخه‌های پرفورمنس تمام مدل‌های خودش را عرضه خواهد کرد شوخی نمی‌کرد. این بیانیه در فوریه ۲۰۱۹ منتشر شد، اما پورتفولیوی Gazoo Racing در واقع با نسخه‌های GR هاچ‌بک‌های کوچک، سدان‌ها و مینی ون‌ها در سپتامبر ۲۰۱۷ در ژاپن آغاز به کار کرده بود.

این خط تولید شامل سه سطح پرفورمنس با نسخه‌های پایین‌رده GR اسپرت، نسخه‌های میان‌رده GR و نسخه‌های بالارده GRMN می‌شود. ابرخودروی هیبریدی تویوتا با توان حدوداً ۱۰۰۰ اسب بخار در بالاترین سطح این خط تولید قرار خواهد گرفت و خودروی مسابقه‌ای LMDh به عنوان بخشی از برنامه مسابقات قهرمانی استقامت جهان فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی این شرکت در کنار آن قرار می‌گیرد. در همین حال، خانواده GR همچنان در حال رشد است و فورچونر GR اسپرت جدیدترین عضو این خط تولید گسترده خواهد بود.

فورچونر GR اسپرت

فورچونر که فروش آن از سال ۲۰۰۴ آغاز شده و هم اکنون در ششمین سال نسل دوم خودش به سر می‌برد، یک شاسی بلند مشابه پیکاپ تراک هایلوکس است. این مدل هم یک شاسی بلند با ساختار بدنه روی شاسی مانند تویوتا لندکروزر GR اسپورت است که شاید کمی گیج‌کننده به نظر برسد، چون معمولاً از واژه اسپرت برای خودروهای جاده‌ای و نه خودروهای آفرودر استفاده می‌شود.

فورچونر GR اسپرت که این هفته در اندونزی معرفی شد، قرار است جایگزین برند قدیمیTRD اسپورتیوو شود و چون یک نسخه پایین‌رده GR اسپرت است، در آن فقط شاهد تغییرات ظاهری هستیم. این مدل به طور انحصاری با ساختار 4x2 ارائه می‌شود، بنابراین یک شاسی بلند دیفرانسیل عقب است.

فورچونر GR اسپورت فقط با جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار و یک موتور ۲.۷ لیتری چهار سیلندر بنزینی با توان ۱۶۱ اسب‌ بخار و گشتاور ۲۴۲ نیوتن متر یا یک موتور ۲.۴ لیتری توربودیزل با توان ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر عرضه می‌شود.

فورچونر تنها مدل تویوتا اندونزی نیست که با برند Gazoo Racing عرضه خواهد شد، چون سوپرمینی یاریس، کراس‌اوور کوچک راش، خودروی شهری آگیا و مینی‌ون ولوز هم با برند GR اسپورت عرضه می‌شوند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/5/22
خوشبحال آنهایی که پول خرید تویوتا را دارند، معلمین و کارمندان دولت و بسیاری دیگر از اقشار متوسط قدرت خرید خودروی خارجی را باید به گور ببرند
1400/5/26
کارمندان بخش خصوصی هم همینطور هستند! حقوق پایین‌تر از بخش دولتی، مزایای حداقلی در حد بیگاری و غیرقابل قیاس با شغل تدریس و... .