موضوعات داغ

چانگان Uni-V معرفی شد، سدان لیفت بک جدید چینی با چهره ای مدرن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سری خودروهای جدید چانگان با نام Uni در حال تکمیل شدن هستند و اکنون چانگان Uni-V به عنوان یک سدان لیفت‌بک از این سری معرفی شده است. در حال حاضر این سدان چینی با موتور چهارسیلندر توربوشارژر معرفی شده است اما احتمال دارد در آینده نزدیک با پیشرانه هیبریدی نیز به بازار عرضه شود.

تصاویر چانگان Uni-V اکنون در وب‌سایت رسمی وزارت صنعت چین منتشر شده‌اند و انتظار می‌رود در ماه اکتبر نسخه نهایی به معرض نمایش عموم گذاشته شود. چانگان Uni-V سومین محصولی است که از این سری معرفی می‌شود و به دو کراس‌اوور Uni-T و Uni-K ملحق خواهد شد.

از جمله ویژگی‌های جذاب ظاهری چانگان Uni-V، می‌توان به بال عقب جمع‌شونده و اگزوزهای دوبل اشاره کرد که نوید مواجه شدن با یک خودرو اسپرت را می‌دهند. طول این مدل 4680 میلی متر ، عرض 1838 میلی متر ، ارتفاع 1430 میلی متر و فاصله بین محورها 2750 میلی متر است. با توجه به ابعاد و اندازه چانگان Uni-V، این خودرو را می‌توان با اشکودا اوکتاویا مقایسه کرد.

فضای داخلی این خودرو هنوز به معرض نمایش عموم درنیامده اما تصاویر جاسوسی کابینی همانند چانگان Uni-T را به نمایش می‌گذارند. ویژگی اصلی آن یک صفحه نمایش بزرگ بوده که از ترکیب چند سیستم تشکیل شده است.

پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر بنزینی با کد JL473ZQ7، زیر کاپوت این خودرو قرار دارد که با استفاده از توربوشارژر حداکثر 188 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. با این حال خبرنگاران چینی عقیده دارند در آینده نزدیک چانگان این سدان لیفت بک را با پیشرانه دولیتری توربو 233 اسب‌بخاری به بازار عرضه خواهد کرد. همان گونه که انتظار می‌رود، قدرت در چانگان Uni-V‌ تنها به دیفرانسیل جلو ارسال خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/5/23
باسلام
این معرفی ها نشون میده که واقعا چینی ها به پختگی در طراحی رسیدن