موضوعات داغ

فیلم مستند کاملی از خط تولید پورشه 911 را ببینید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای انگشت‌شماری در جهان وجود دارند که به اندازه پورشه 911 نمادین باشند و برای سال‌ها به بازار عرضه شده باشند. تاکنون نسل‌های مختلفی از پورشه 911 به بازار جهانی عرضه شده‌اند و این خودرو طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. با این حال همچنان برخی مراحل ساخت پورشه 911 برای سرسخت‌ترین طرفداران آن ناشناخته هستند. حال کانال یوتیوبی WELT Documentary تصمیم گرفته تا با تهیه یک مستند، جزئیات مونتاژ پورشه 911 را به معرض نمایش عموم بگذارد.

تولید پورشه 911 در سال 1963 در کارخانه زورفنهاوزن پورشه در اشتوتگارت آغاز شد و تا سال 2017، یک میلیون دستگاه از این اسپرت آلمانی به تولید رسید. در این مستند به حقایق جالبی همچون نام اولیه این خودرو یعنی پورشه 901 اشاره شده که به دلیل جنگ قانونی پورشه و پژو بر سر نام‌گذاری، در نهایت به پورشه 911 تغییر یافت.

در این ویدیو اشاره شده است که تمامی مدل‌های پورشه از جمله پورشه کیمن و پورشه باکستر به همراه پورشه 911 در یک خط تولید ساخته می‌شوند. سه هزار نیرو در خط تولید مشغول به کار هستند که می‌توانند روزانه 250 دستگاه انواع محصولات پورشه را به تولید برسانند.

با این حال کارخانه پورشه تنها به مونتاژ بسنده نمی‌کند، بلکه نسخه‌های آسیب دیده از پورشه در این خط تولید ترمیم می‌شوند. همچنین با توجه به شباهت نسل‌های مختلف پورشه 911، سختی کار تیم توسعه پورشه برای تولید یک نسخه جدید به نمایش گذاشته می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد