موضوعات داغ

کیا اپتیما 2021 با فیس لیفت اندک معرفی شد، گلایه خریداران چینی از این خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سگمنت سدان‌های سایز B، یکی از بخش‌های شلوغ بازار جهانی است و با وجود رشد فروش کراس‌اوورها، همچنان عرضه محصولات جدید در قالب سگمنت سدان سایز B ادامه دارد. حتی خودروسازان یک ضرب‌المثل در این رابطه دارند:‌ «کسی که برنده بازار کلاس B شود ، برنده جهان است». کیا اپتیما که نسل جدید آن اکنون کیا K5‌ نامیده می‌شود، یکی از نماینده‌های خودروسازی کره‌ در این بخش است که با قیمتی در حدود 100 هزار یوان و ظاهری جذاب، به دنبال جلب توجه جوانان است.

طراحی زیبا یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده کیا K5 محسوب می‌شود، جایی که این خودرو با ظاهر جسورانه و تهاجمی خود موجب تحسین بینندگان می‌شود. این خودرو براساس نسل جدید زبان طراحی کیا خلق شده و از این رو جلوپنجره فرو رفته به همراه سایر المان‌های الگو ببر را در آن می‌توان دید.

در حالی‌که چهره خارجی کیا K5 صورتی خشن را به نمایش می‌گذارد، طراحان کیا سعی کرده‌اند تا کابینی مدرن را برای این خودرو خلق کنند. صفحه نمایش‌های دوبل به هم پیوسته که به صورت همزمان اطلاعات مربوط به سیستم سرگرمی و نشانگرهای خودرو را نشان می‌دهند، یکی از الگوهای طراحی امروزی هستند که این مورد را در کابین کیا K5 می‌بینیم. مطابق سبک طراحی مینیمال، دکمه‌های زیادی در کابین خودرو دیده نمی‌شوند و اکثر تنظیمات از طریق دکمه‌های مجازی انجام خواهند شد. استفاده گسترده از چرم مصنوعی و تزئینات کرومی سبب شده است تا کابین کیا K5 راحت و لوکس به نظر برسد.

کیا K5

کیا K5 با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو و دو لیتری توربو در چین عرضه می‌شود و برای سیستم انتقال قدرت آن نیز از گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه یا 8 سرعته اتوماتیک معمولی استفاده می‌شود. قوی‌ترین مدل کیا K5 قدرتی برابر 240 اسب‌بخار دارد که برای یک سدان سایز متوسط کافی به نظر می‌رسد، با این حال مالکان این خودرو در چین از صدای باد و صدای زیاد لاستیک‌ها هنگام حرکت شکایت دارند.

صدای غیرعادی فرمان نیز یکی دیگر از مشکلات کیا K5 برای مالکان چینی است که پس از مدت کوتاهی بروز پیدا می‌کند و موجب ناراحتی مالکین این خودرو شده است. محصولات کیا در چین با همکاری شرکت دانگ فنگ و تحت برند دانگ فنگ یوندا کیا عرضه می‌شوند و این شرکت اکنون تصمیم دارد تا تمامی مدل‌های 2020 این خودرو را برای تعمیر نقص فرمان فراخوان کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/5/27
اپتیما کلاس b !!!????