موضوعات داغ

از نظر ایلان ماسک چه کسی مقصر کمبود تراشه در جهان است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کمبود تراشه‌ها و قطعات نیمه‌هادی یکی از مشکلات بزرگ صنعت خودروسازی در عصر پساکرونا است. کمبود تراشه‌ها ناشی از عدم توانایی شرکت‌های فعال در این حوزه برای پاسخ‌گویی به نیاز ناگهانی خودروسازان است، در حالی‌که صنایع کامپیوتری نیز از مصرف‌کنندگان بزرگ قطعات نیمه‌هادی هستند. با این حال عده‌ای اعتقاد دارند که شرکت‌ها یا افراد مشخصی مسئول کمبود تراشه‌ها در جهان هستند.

ایلان ماسک که سابقه ایجاد حواشی مختلفی را در دنیای تکنولوژی و صنعت دارد، اخیرا در یک توییت شرکت آلمانی بوش و شرکت ژاپنی Renesas را مسئول کمبود تراشه در دنیا اعلام کرده است. او در توییت خود بوش و Renesas را دو تولیدکننده مشکل‌ساز خوانده است.

واقعیت این است که یکی از کارخانه‌های شرکت ژاپنی Renesas در اوایل سال 2021 دچار آتش‌سوزی شدند. این امر موجب شد تا قدرت مونتاژ تراشه توسط این شرکت به حد قابل توجهی کاهش یابد.

در سوی دیگر شرکت آلمانی بوش خط تولید جدید را در شهر درسدن Dresden آلمان راه‌اندازی کرده است. این کارخانه از سپتامبر تولید خود را آغاز می‌کند و بوش وعده داده که با راه اندازی خط تولید جدید، مشکل کمبود تراشه تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

در ضمن تسلا نیز در تلاش است تا پیشرفته‌ترین کارخانه تولید خودروهای الکتریکی را در آلمان احداث کند. ابتدا اعلام شد که این کارخانه در ماه ژوئن افتتاح خواهد شد اما دریافت مجوز‌ها و راه‌اندازی خط تولید بیش از حد به طول انجامیده است. این کارخانه قادر است تا سالانه نیم میلیون دستگاه خودرو الکتریکی تولید کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد