موضوعات داغ

خودروی GAC Aion V معرفی شد، شارژ 80 درصدی در تنها 8 دقیقه!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروسازان چینی با سرعتی خیره‌کننده در حال پیشرفت هستند و بخش بزرگی از این پیشرفت، در زمینه خودروهای الکتریکی فراهم شده است. خودروی GAC Aion V یکی از محصولات اخیر چینی در حوزه خودروهای برقی است که با قدرت شارژ فوق‌العاده خود، موجب تحسین همگان شده است.

شارژ باطری در تنها 8 دقیقه!

یکی از اشکالات بزرگ خودروهای برقی که موجب عدم استقبال گسترده از آن‌ها شده است، زمان نسبتا طولانی شارژ باتری‌های این خودروها است که چند برابر سوخت‌گیری یک خودرو درون‌سوز به طول می‌انجامد. حال خودروساز چینی گک از اتومبیل الکتریکی جدیدی رونمایی کرده که زمان شارژ آن معادل سوخت‌گیری یک خودرو درون‌سوز خواهد بود. این خودرو گک آیون V نام دارد و باتری‌های آن در 8 دقیقه، از صفر تا 80 درصد پر خواهند شد.

گک آیون V کراس‌اووری انحصاری برای بازار چین است و مطابق شنیده‌ها، در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. با وجود تبلیغات گک پیرامون این خودرو، اعداد و ارقام اعلام شده هنوز تایید نشده‌اند. گک آیون V مطابق چرخه NEDC بردی معادل 1000 کیلومتر دارد و نسخه ارزان‌تری از آن با برد 500 کیلومتر نیز به بازار عرضه خواهد شد. باتری‌های این خودرو نیز تا یک میلیون کیلومتر فعالیت را بدون مشکل سپری خواهند کرد، به شرطی که شارژ آن‌ها به صورت کامل و در دمای اتاق انجام شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد