موضوعات داغ

بهترین باتری ماشین چیست؟

عکس مطلب اول

اصلی‌ترین جزء ماشین باتری آن است. ماشین بااستفاده از باتری روشن می‌شود و انرژی موردنیازش را به دست می‌آورد. همچنین باتری نیروی موردنیاز برای روشنایی خودرو و استارت ماشین را فراهم می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم درمورد بهترین باتری ماشین و بهترین مارک باتری صحبت کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید باتری بخرید و نمی‌دانید چه برندی را انتخاب کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع باتری‌های ماشین

قبل از توضیح درمورد بهترین باتری ماشین، باید انواع باتری‌ها را بشناسیم. به‌طور کلی دو نوع باتری وجود دارد: اتمی و اسیدی. باتری‌های اتمی یا غیرسیلد معمولا در آب‌وهوای گرم استفاده می‌شوند و داخل آنها از سرب آنتیموان و کلسیم استفاده شده است. این باتری‌ها به مراقبت بیشتری احتیاج دارند و نمی‌توانید غلظت آن‌ها را با هیدرومتر اندازه‌گیری کنید.

همچنین طول عمر بیشتر از دیگر مزایای باتری‌های اتمی هستند. روی باتری‌ها 3 چراغ وجود دارد. هر کدام از چراغ‌ها مفهوم خاص خودشان را دارند. مثلا چراغ سبز یعنی باتری سالم است و شارژش هم به‌طور کامل انجام شده است. زمانی که باتری خراب باشد، سفیدرنگ می‌شود. رنگ قهوه‌ای یا سیاه هم نشان‌دهنده باتری سالم است. ولی در این حالت، باتری شارژ ندارد.

باتری

در آخر اینکه این نوع باتر‌ی‌ها از تعداد صفحه تشکیل شده‌اند. این صفحات شارژ می‌شوند و روی هم قرار می‌گیرند. باتری‌های سیلدی یا اسیدی دردسر کمتری دارند، بیشتر عمر می‌کنند و نیازی نیست دائما برای تعویض یا تعمیر آنها به تعمیرکار مراجعه کنید.

مواد تشکیل‌دهنده باتری‌های اسیدی سرب و کلسیم هستند و مقاومت بالایی دارند. اگر باتری اسیدی را برای ماشین خودتان انتخاب می‌کنید، مراقب باشید که به‌صورت کامل باتری را خالی نکنید؛ چون ممکن است مواد تشکیل‌دهنده باتری خراب شود.

در هنگام خرید باتری به چه نکاتی باید توجه کنید؟

اول از همه باید به برند یا مارک باتری توجه کنید. هر کدام از برندهای باتری ویژگی‌های خاصی دارند. مثل در بین بهترین مارک باتری ایرانی، باتری‌های سپاهان و برنا قدرت استارت بالایی دارند و مجهز به فیلترهای ضد انفجار هستند. این باتری‌ها زیاد دچار دشارژ نمی‌شوند و به مراقبت خاصی هم احتیاج ندارند. در بین برندهای کره‌ای می‌توانید برندهای پوما، دلکور و فالکون را انتخاب کنید.

بعد از برند، بهتر است ضمانت‌نامه باتری را ماشین را هم درنظر بگیرید. باتری‌های کره‌ای ضمانت 6 ماهه دارند. در مقابل، باتری‌های ایرانی با گارانتی 18 ماهه تا 1 ساله به بازار عرضه می‌شوند. تاریخ تولید باتری هم از جمله نکاتی است که باید به آن توجه کنید. هنگام خرید به تاریخ تولید باتری توجه کنید. باتری‌هایی که یک سال از تولید آنها می‌گذرد، مناسب نیستند و ممکن است سولفاته شوند.

آمپراژ باتری، ابعاد فیزیکی آن، نوع باتری و قیمت از جمله مسائل دیگری هستند که باید به آنها توجه کنید. قیمت باتری با توجه به تاریخ تولید، آمپراژ، نوع باتری و برند آن مشخص می‌شود. مثلا باتری‌های کره‌ای گران‌تر از باتری‌های ایرانی هستند و باتری‌های خشک هم با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند.

باتری

میزان آمپراژ باتری باعث افزایش قیمت باتری می‌شود و هرچقدر که از عمر باتری بگذرد، قیمتش هم کاهش پیدا می‌کند. اگر بخواهیم نوع باتری را درنظر بگیریم، باتری‌های خشک ایمنی بیشتری دارند و بیشتر عمر می‌کنند. این باتری‌ها از خودشان بخارهای اسیدی تولید نمی‌کنند و روی خودرو نمی‌ریزند.

اگر باتری اسیدی می‌خرید، باید همیشه سطح الکترولیت آن را بررسی کنید و مراقب باشید که باتری روی خودرو نریزد. هنگام خرید باتری به ابعاد باتری هم توجه کنید. باتری باید متناسب با خودرو شما باشد. نکته آخر اینکه به حداقل آمپراژ باتری دقت کنید. هر باتری حداقل آمپر مشخصی دارد. در صورتی که خودرو شما تجهیزات اضافی، مثل باند، لامپ‌های قوی و آمپلی‌فایر دارد، به باتری‌ای با آمپر بالا احتیاج دارید.

بهترین مارک باتری ایرانی یا خارجی؟

معمولا وقتی راننده‌ها می‌خواهند باتری بخرند، نمی‌دانند از محصولات ایرانی بخرند یا خارجی؟ از آنجایی که روند تولید باتری ماشین، تاثیرهای منفی زیادی بر محیط‌زیست می‌گذارد، کشورهای اروپایی باتری ماشین تولید نمی‌کنند.

باتری‌های خارجی موجود در ایران ساخت کره جنوبی، ترکیه و چین هستند. پوما، سین، شارک، اوراستارت، تایگر و دوو از جمله باتری‌های کره‌ای موجود در بازار ایران هستند. طبق نظر متخصصین خودرو بهتر است باتری ایرانی برای ماشینتان تهیه کنید؛ چون این باتری‌ها قیمت پایین‌تری دارند و گارانتی و خدمات پس از فروششان تضمین شده است. از طرف دیگر، باتری‌های ایرانی از جمله سپاهان، صبا و برنا از نظر کیفیت چیزی از باتری‌های خارجی کم ندارند و لازم نیست هزینه‌ای بابت حمل‌ونقل و ارسال محصول پرداخت کنید.

چه برندهایی باتری ماشین تولید می‌کنند؟

قبل از معرفی بهترین مارک باتری در ایران، باید انواع برندها را هم بشناسیم. به جز برندهای برتر که در بخش بعد معرفی می‌کنیم، برندهای وارتا، آذر باتری، درنا باتری ارس و پاسارگاد هم در زمینه تولید باتری فعالیت می‌کنند.

باتری وارتا

باتری وارتا یک محصول آلمانی است و تمام استانداردها و تاییدهای بین‌المللی را دارد. غول‌های خودروسازی جهان از جمله بنز و پورشه از این باتری استفاده می‌کنند.

آذر باتری

کسانی که در آب‌وهوای سرد زندگی می‌کنند، می‌توانند از آذر باتری استفاده کنند. آذر باتری یک شرکت ارومیه‌ای است و از تجهیزات روز دنیا برای تولید باتری‌هایش استفاده می‌کند. شرکت‌هایی مثل سایپا و ماموت مشتری‌های آذر باتری هستند. از جمله باتری‌های این شرکت می‌تواند سولیفان، ویگور، آذر، الوند، ماموت، آپادانا، روشن و زئوس اشاره کرد.

پاسارگاد باتری

این شرکت با استفاده از قابلیت‌ها و توامندی‌هایش توانسته است در سال حدود 350 هزار باتری تولید کند. باتری‌های این شرکت همگی طبق استانداردهای داخلی ساخته شده‌اند.

بهترین مارک باتری در ایران چیست؟

برندهای مختلفی درزمینه باتری ماشین فعالیت می‌کنند. برترین این برندها، صبا باتری، سپاهان باتری و برنا باتری هستند.

صبا باتری

مهم‌ترین باتری‌های شرکت صبا باتری، واریان صبا، ورسک و آرمو هستند. از بین باتری‌های تولیدی این شرکت، باتری‌های 66، 74 و 66 آمپر صبا فروش بیشتری داشتند. باتر‌ی‌های واریان صبا هم قیمت مناسبی دارند و با یک سال گارانتی عرضه می‌شوند.

علاوه‌بر این محصولات، باتری‌های 35 تا 200 آمپری هم هستند که برای خودروهای سبک و سنگین تولید می‌شوند. شرکت سایپا به‌طور اختصاصی باتری‌هایش را از اینجا تهیه می‌کند. معمولا طول عمر باتری‌های شرکت صبا 1 تا 3 سال که با توجه به شرایط آب‌وهوایی و نوع ماشین تغییر می‌کند.

سپاهان باتری

سپاهان باتری در مقایسه با صبا باتری تنوع محصول بیشتری دارد. محصولات این شرکت از جمله سویو، بارکاس، برجیس، سیوولکس، یاشا، پاورایکس و اورانوس سازگار با استانداردهای GIS و DIN هستند و از 50 تا 210 آمپراژ پشیبانی می‌کنند.

از جمله مزیت‌های باتری‌های سپاهان می‌توان به درصد کم دشارژ خودبه‌خودی، استارت سریع در هوای سرد، خوردگی کم اتصالات، فیلتر ضد انفجار، عایق الکتریکی با راندمان بالا و عمر زیاد اشاره کرد. علاوه‌بر این‌ها این برند گواهی‌نامه‌های بین‌المللی دارد و توانسته است از سازمان محیط‌زیست، گواهی صنعت سبز را بگیرد. شرکت سپاهان باتری در تمام شهرهای ایران نمایندگی دارد.

باتری

اگر تصمیم گرفتید از این برند باتری بخرید، بدانید که باتری‌های سپاهان 2 تا 4 سال ضمانت و 18 ماه گارانتی دارند. یکی از محصولات برتر شرکت سپاهان باتری، اروربیتال وان است. اوربیتال وان کیفیت بالایی دارد و توانسته است محبوبیت زیادی بین مشتری‌ها به دست بیاورد. این شرکت در ساخت باتری اوربیتال وان از صفحه‌های سربی استفاده کرده است؛ به همین دلیل باتری‌های سپاهان طول عمر بیشتری دارند.

برنا باتری

این شرکت با فناوری اروپایی کار می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌هایی است که باتری ایرانی تولید می‌کند. برنا باتری بااستفاده از فناوری‌ها و تجهیزات اروپایی برای ماشین‌های داخلی و خارجی باتری تولید می‌کند. از باتری‌های این برند می‌توان به صدف، ولف، گلدن سیلد، سحر، زمان، اکتیو، جیان گلوبال، برنا و صدف اشاره کرد. همه این باتری‌ها چهارده ماه گارانتی دارند و جزو گروه بهترین باتری ماشین قرار می‌گیرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد