موضوعات داغ

بهترین راننده‌های جهان را بشناسید

عکس مطلب اول

دنیای ماشین‌ها و ماشین سواری طرفداران زیادی دارد و حتما شما نیز در مورد رقابت‌های حساس و نفس گیر ماشین‌ها در سطح جهانی اطلاعاتی دارید. در این حوزه رانندگان بسیاری حضور دارند که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند که شاید تعداد آن‌ها بسیار بیشتر از تصور ما باشد. با این حال، تنها چند نفر هستند که جزو افراد معروف این حوزه تلقی می‌شوند که در ادامه بهترین راننده جهان را در این دسته معرفی می‌کنیم.

لوئیس همیلتون

همیلتون قهرمانی است که همچنان رکوردها را می‌شکند و به موفقیت‌های خود اضافه می‌کند. بنابراین خیلی زود است که از وی به عنوان پیشکسوت یاد کنیم و یاد او را گرامی بداریم. به عبارت دیگر، بهتر است لوئیس همیلتون را جزو موفق‌ترین افراد در این حوزه به شمار آوریم که توانسته است با خودروهای مرسدس موفقیت‌های متعددی را کسب کند. باید در این مورد سال 2020 را در نظر داشته باشیم که لوئیس توانست به رکورد میشائیل شوماخر دست پیدا کند و در فهرست بهترین راننده جهان قرار بگیرد.

مارک وبر در مورد همیلتون می‌گوید: به نظر من او بسیار بهتر از شوماخر عمل می‌کند. شوماخر نتایج خود را در شرایط ایده آل و در مسیری مساعد به دست آورد و زمانی بود که در مسیر با رقبای دیگر تقابلی نداشت.

لوئیس همیلتون

در واقع با حضور لوئیس همیلتون بسیاری از رقابت‌ها در سطح جهانی برگزار می‌شوند و ما می‌توانیم آن را تماشا کنیم. اکنون نیز نبوغ وی که منجر به عملکرد تماشایی او شده است، همراه با تجربه فراوان است و این تجربه در میدان رقابت به کار گرفته شده است. با این گفته‌ها او هنوز هم با اوج خود فاصله زیادی دارد و می‌تواند همچنان در فهرست بهترین راننده جهان قرار داشته باشد.

لوئیس می‌گوید: من هنوز احساس پیری نمی‌کنم و همچنان در دوران جوانی خود هستم. من هنوز شرایط مساعد خود را دارم و در مقایسه با هر زمان دیگری در شرایط جسمی بهتری قرار گرفته‌ام.

خوان مانوئل فانجیو

در دهه پنجاه میلادی خوان مانوئل موفق شد تا 5 عنوان قهرمانی جهانی را به دست آورد. او این مقام‌ها را برای چهار تیم کسب کرد که شامل آلفا رومئو، فراری، مرسدس و مازراتی بودند. وی با بهترین و جذاب‌ترین خودروهای آن زمان رانندگی کرد و برای تمامی آن‌ها کسب موفقیت کرد. با این که آن دوران با زمان کنونی تفاوت‌های زیادی دارد، اما همچنان رکوردها و موفقیت‌ها وی جزو بهترین‌ها است و وی را به بهترین راننده جهان در این حوزه تبدیل کرده است.

خوان مانوئل فانجیو

شاید این تواضع و خونگرمی خوان مانوئل را نشان دهد که برای تیم‌های مختلف کسب مقام قهرمانی کرد. با این حال، شاید این کار برای افرادی مانند انزو فراری ناراحت کننده باشد که تمامی سعی خود را تنها برای تیم خود کرد. اما ما می‌دانیم که خوان مانوئل از بهترین راننده‌های جهان است و کاری جز موفقیت تیم‌های خود انجام نداده است.

جیم کلارک

قهرمانان ورزشی به آن اندازه که نشان می‌دهند، برون گرا نیستند. البته، شاید به دلیل شرایط مسابقات، ما تصور کنیم که باید قهرمانان افرادی برون گرا باشند. در این مورد جیم کلارک از جمله افراد استثنایی و غیر قابل انتظار است که موفق شد در خودروهای فرمول یک به رقابت بپردازد. وی از افراد مستعد در تمام تاریخ فرمول یک به حساب می‌آید. جیم کلارک از سال 1963 تا 1965 موفق به کسب دو عنوان قهرمانی در سطح جهان شد و در کنار این مقام‌ها موفقیت‌های بسیار بیشتری را نیز به دست آورد.

جیم کلارک

در کنار تمامی موفقیت‌های قهرمانی در سطح جهان، کلارک با تواضع و اخلاق خوب خود نیز شناخته شده است و به همین دلیل مورد احترام بسیاری از افراد است. جک استوارت در مورد کلارک می‌‌گوید: او دوست من است و فردی است که من در مورد کارها از وی الهام گرفته‌ام.

آیرتون سنا

در صورتی که آیرتون سنا زنده بود، اکنون باید تولد 60 سالگی خود را جشن می‌گرفت. سنا فردی بود که تمامی تلاش و هنر خود را در میدان رقابت به کار می‌گرفت تا در یک رقابت جذاب به پیروزی برسد و رقابتی تماشایی را به ثبت برساند. وی یکی از افراد معروف و جزو بهترین راننده جهان بود که در سال 1994 در رقابت‌های نفس گیر سن مارینو فوت کرد.

آیرتون سنا

میشائیل شوماخر

شوماخر فردی است که در رقابت‌ها بسیار بهتر از انتظارها عمل می‌کند و در تمامی تاریخ رقابت‌های ماشین سواری جزو بهترین راننده جهان به شمار می‌رود. وی رکوردهای بی نظیری را به ثبت رسانده است و مانند آیرتون سنا به مهارت‌های عالی رانندگی دست پیدا کرده است. به دلیل خلاقیت بالا و قدرت فیزیکی شوماخر است که وی تبدیل به یکی از بهترین‌ها در این حوزه شده است.

همچنین، شوماخر یکی از شخصیت‌های منحصر به فرد است و شخصیتی پیچیده دارد. این پیچیدگی به صورتی است که فکرش را هم نمی‌کنید.

میشائیل شوماخر

مارتین براندل می‌گوید: اکثر قهرمانان ورزشی حرفه‌ای طبعی سیر نشدنی دارند و شما باید این موضوع را در مورد شوماخر مشاهده کنید. با نگاهی به آمار موفقیت‌های وی خواهید فهمید که شوماخر توانسته است در دو تیم مختلف به موفقیت‌های زیادی برسد. در واقع، وارد شدن به رقابت‌های فرمول یک سخت است چه برسد به باقی ماندن در آن و افزودن به آمار موفقیت‌ها.

جکی استوارت

تمامی موفقیت‌های ورزشی را می‌توان در آمار خلاصه کرد و این آمار در مورد جکی استوارت نیز آن را به یکی از گزینه‌های بهترین راننده جهان تبدیل کرده است. در رقابت‌های فرمول یک، وی به سه مقام قهرمانی دست پیدا کرد و دو بار نیز نفر دوم شد. استوارت در 27 رقابت از 99 رقابت Grand Prix موفق به پیروزی شد و این مقام‌ها وی را در فهرست بهترین راننده جهان قرار داده است.

جکی استوارت

باید گفت، استانداردهای محدودیت در رقابت‌ها برای جکی استوارت ناخوشایند بود و این استانداردها منجر می‌شد تا وی در مقابل طرفداران و دیگر رانندگان نتواند توانایی‌های خود را نشان دهد. وی همیشه سعی داشت تا فراتر از انتظارها باشد و رضایت طرفداران را به دست آورد.

استرلینگ ماس

استرلینگ یکی دیگر از گزینه‌های بهترین راننده جهان است که موفقیت‌های مختلفی دارد و در 212 رقابت از 529 عدد توانست پیروزی کسب کند. وی از افرادی بود که به عنوان قهرمانان پس از دوران جنگ شناخته می‌شد و دارای مهارت‌های عالی رانندگی بود و هراسی از رقابت‌های نفس گیر نداشت.

استرلینگ ماس

استرلینگ راننده معروفی بود و در سال 1958 میلادی می‌توانست به قهرمانی فرمول یک برسد. با این حال، با یک امتیاز تفاوت مقام قهرمانی را از دست داد. باید گفت، در صورتی که شما مقام قهرمانی در نبرد Mille Miglia 1955 را داشته باشید، این مورد بهترین نکته مثبت به شمار خواهد رفت که در سابقه کاری استوارت به ثبت رسیده است.

آلن پروست

در نظر مخاطبان دنیای ماشین سواری و مسابقات هیجان انگیز آن، آلن پروست بهترین راننده جهان به شمار می‌رود. وی در سابقه حرفه‌ای خود توانست 51 رقابت قهرمانی را با موفقیت به پایان برساند و در کنار آن، صاحب 4 مقام قهرمانی جهانی نیز هست. او نیز مانند فانجیو یکی از افراد ماهر در دور نهایی مسابقات به شمار می‌رفت که صاحب هوش و نبوغ عالی در این موضوع بود.

آلن پروست

آلن پروست نه تنها در مورد مدیریت مسابقات فرمول مهارت خاصی داشت، بلکه از افرادی بود که در مورد خودروهای شرکت‌ها نیز انتقادهای شدیدی را ابراز می‌کرد. برای نمونه، آلن پروست در سال 1991 انتقاد شدیدی را برای سرعت پایین خودروی فراری داشت.

نیکی لائودا

از جمله بهترین راننده جهان می‌توان لائودا را نام برد که در سال 1976 میلادی دچار حادثه شد و این موضوع در رقابت‌های آلمان به وقوع پیوست. این حادثه منجر به آسیب شدید به صورت، دست و شش‌های وی شده و در بیمارستان با شرایط وخیمی بستری شد. بسیاری از افراد از اوضاع وی قطع امید کردند اما تمامی طرفداران با بازگشت وی به زندگی خوشحال شدند.

نیکی لائودا

تنها در شش هفته پس از بستری شدن لائودا، وی توانست به سرعت به مسابقات باز گردد و در رقابت‌های فرمول یک مقام چهارم را به دست آورد. در این شرایط همچنان زخم‌های وی به صورت کامل ترمیم نشده بودند اما تمامی این فداکاری‌ها وی را به یکی از گزینه‌های بهترین راننده جهان تبدیل کرد.

فرناندو آلونسو

کسب دو مقام قهرمانی جهان و 32 عنوان قهرمانی در سایر مسابقات، آلونسو را در فهرست بهترین راننده جهان قرار داده است. بدون شک و تردید با پیوستن وی به تیم فراری در سال 2010، یک تیم قدرتمند و عالی برای رقابت‌ها ایجاد شد. لائودا می‌گوید: من به آلونسو بسیار بیشتر از شوماخر احترام می‌گذارم و آلونسو بسیار با هوش است. باید گفت، تیم فراری به رهبری مانند وی نیاز دارد و ایتالیایی‌ها مطمئنا این شخصیت را در فرناندو آلونسو جست‌وجو خواهند کرد.

فرناندو آلونسو

با توجه به مهارت‌های فرناندو آلونسو به عنوان یکی از بهترین راننده جهان، وی در جمع سه نفره قرار گرفت که در کنار وی شوماخر و لائودا نیز حضور داشتند. حضور وی در این تیم مطمئنا یکی از بهترین موفقیت‌های وی بوده است که سابقه کاری عالی برای آلونسو خواهد بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/3
منو یادت رفت
1400/6/4
پس بقیه چی؟فتل؟کیمی