موضوعات داغ

کیا سورنتو 2022 پلاگین هیبریدی معرفی شد، 261 اسب بخار با موتور 1.6 لیتری!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نسخه پلاگین هیبریدی کیا سورنتو که با نام سورنتو PHEV شناخته می‌شود، از سال گذشته در بازار اروپا حضور دارد و اکنون کیا تصمیم دارد تا این خودرو را به بازار ایالات متحده نیز عرضه کند. کیا سورنتو PHEV در سه ماهه پایانی سال 2021 میلادی وارد بازار آمریکا خواهد شد.

کیا سورنتو PHEV در آمریکا از مشوق‌های دولتی بهره‌مند خواهند شد و تخفیفی معادل 6587 دلار دریافت خواهند کرد. موتور بنزینی 1.6 لیتری و چهار موتور الکتریکی، وظیفه تامین قدرت کیا سورنتو پلاگین هیبریدی را برعهده دارند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک قدرت را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند و قابلیت انتخاب حالات مختلف رانندگی برای راننده تدارک دیده شده است.

کیا سورنتو هیبریدی

مجموع توان خروجی پیشرانه سورنتو PHEV معادل 261 اسب‌بخار است و پکیج باتری‌های آن نیز ظرفیتی معادل 13.8 کیلووات ساعت دارند. برد این خودرو در حالت تمام برقی 51 کیلومتر عنوان شده است و در حالتی که از ترکیب موتور برقی و بنزینی استفاده کنید، برد خودرو معادل 760 کیلومتر خواهد بود.

چیدمان استاندارد سه ردیف صندلی، روکش چرم مصنوعی، نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی اطلاعات خودرو، دوربین 360 درجه، سیستم سرگرمی به همراه نمایشگر 10.25 اینچی، سیستم صوتی Bose‌ و هشت پورت شارژر USB از جمله تجهیزات کیا سورنتو پلاگین هیبریدی هستند. این خودرو در کره ساخته می‌شود و در دو تیپ SX و SX-P قابل سفارش خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد