موضوعات داغ

بهترین ضبط ماشین و بهترین مارک ضبط ماشین را بشناسید

عکس مطلب اول

حتما برای شما هم پیش آمده است که حین سوار شدن در ماشین اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد روشن کردن سیستم آن باشد. آیا می‌خواهید بدانید بهترین ضبط ماشین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

درحقیقت تعداد زیادی از ضبط‌های مختلف بسیار خوب در بازار وجود دارد که بهترین صدا و کیفیت را به شما ارائه می‌دهند و یا می‌توانند جایگزین سیستم قبلی شما شوند.

سیستم خوب ماشین باید قابلیت اتصال به بلوتوث،AUX و USB داشته باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید سیستم صوتی ماشین خود را تعویض کنید و دچار دوگانگی شده‌اید که بهترین برند ضبط خودرو چیست، در ادامه همراه ما باشید. به همین منظور گروه خودرو بانک لیستی از بهترین برندهای ضبط خودرو را جمع‌آوری کرده است تا انتخاب برای‌تان راحت شود.

تاریخچه ضبط خودرو

همانطور که می‌دانید وقتی خودرویی را خریداری می‌کنید و برای اولین بار پشت فرمان آن می‌نشینید، اولین چیزی که ممکن است جذب آن شوید سیستم صوتی خودرو است که روی داشبورد آن تعبیه شده است.

این سیستم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا گذشته از ساده بودن ظاهر آن، مجموعه‌ای از قدرت سیستم‌الکترونیکی را به رخ می‌کشد تا صدا را به بهترین نحو ممکن بشنوید. تاریخچه این سیستم صوتی به سال 1952 برمی‌گردد، زمانی که یک کمپانی آلمانی برای اولین بار سیستم‌صوتی رادیویی F.M را درون خودرو تعبیه کرد. دهه 60 با ورود کاست‌ها و دهه 90 با آغاز استفاده از سی.دی دنیای دیجیتال این سیستم‌صوتی تکامل یافت؛ به‌طوری که در دهه 21 هوش‌مصنوعی و صداشناسی نیز قدرت آن را به رخ می‌کشند.

انواع ضبط خودرو

تک‌دین :(single_din)

ضبط صوت‌های تک دین کوچکترین سایز ضبط را تشکیل می‌دهند و تنها 17 سانتی‌متر عرض و 5 سانتی‌متر ارتفاع دارند .این نوع از ضبط بیشتر در مدل‌های قدیمی خودرو به چشم می‌خورد. این ضبط‌ها معمولا نیازی به قطعات اضافه ندارند و ساده‌ترین هستند. با این حال، آن‌ها فاقد صفحه نمایش هستند و نمی‌توان از عملکرد گوشی‌های هوشمند بر روی آن بهره برد.

دو دین :(double din)

ضبط‌های دو دین معمولا 17 سانتی‌متر عرض و 10 سانتی‌متر ارتفاع دارند که خب اندازه آن‌ها از همتایان خود بیشتر است. قبل از خرید این مدل ضبط باید در مورد سازگاری خودروی خود بررسی کنید زیرا ممکن است نیاز به قاب داشبورد جدیدی باشد. مزیت این سبک آن است که دارای سیستم سرگرمی و صوتی لمسی است. با این حال هنگام انتخاب مدل خود باید مراقب باشید زیرا همه ضبط‌ها دارای ویژگی یکسانی نیستند.

تاشو :(fold out)

این مدل ضبط که ترکیبی از دو مدل قبلی است، بدنه‌ای به اندازه ضبط‌های تک‌دین دارد و این خود باعث سهولت در نصب می‌شود. سپس یک مانیتور لمسی بزرگتر روی آن تا می‌شود. این خود عملکرد ضبط دودین را به شما خواهد داد. با این حال، هنگام کار با این ضبط‌ها مراقب باشید زیرا قطعات متحرک بیشتری دارند و احتمال شکستن را افزایش می‌دهند.

انواع برندهای ضبط خودرو

پایونیر

پایونیر یک شرکت چند ملیتی ژاپنی است که محصولات سرگرمی و تجهیزات دیجیتال تولید می‌کند. آقای نوزومو ماتسوموتو این شرکت را در سال 1938 تاسیس کرد و پس از نمایش نقش خود در توسعه اولین پخش کننده سی‌دی خودرو به شهرت رسید.

پایونیر

جی.وی.سی

شرکت جی.وی.سی که نام کامل آن شرکت ویکتور ژاپن است؛ در سال 1927 تاسیس شد و بیشتر در زمینه تولید وی.اچ.اس و تلویزیون شناخته شد. در سال 2008 این شرکت با شرکت کنوود ادغام شد و کنوود کورپوریشن را تاسیس کردند و شروع به طراحی و تولید لوازم الکترونیکی کردند. مقر اصلی این شرکت در لانگ بیچ کالیفرنیا است.

جی.وی.سی

باس boss

این شرکت آمریکایی نیز تولیدکننده لوازم الکترونیگی خانگی است که تولید سیستم‌های صوتی اتومبیل را نیز برعهده گرفته است و بیش از 30 سال سابقه فروش محصولاتش را دارد.

باس

بهترین برندهای ضبط ماشین

Boss audio 616 UAB

شرکت Boss به دلیل تولید بهترین ضبط خودرو در بازار مشهور است. این مدل از ضبط برای افرادی خوب است که می‌خواهند تلفن هوشمند خود را با آن همگام سازی کنند. این ضبط دارای اتصال بلوتوث، aux ، و ورودی USB است. همچنین این ضبط دارای پیش‌تنظیمات اکولایزر داخلی، ریموت بی‌سیم، صفحه LCD شفاف و ID3 Tag است. حداکثر قدرت و خروجی این ضبط 50 وات از چهار کانال است.

Boss Audio 508UAB

این ضبط برتر خودرو است که نه تنها به شما امکان می‌دهد تلفن‌همراه خود را از طریق Usb و Aux و بلوتوث به ضبط متصل کنید بلکه می‌توانید از طریق CD نیز فایل موردنظر را پخش کنید. شما می‌توانید به لطف خروجی‌های پیش تقویت‌کننده، بلندگوهای جلو و عقب بهره ببرید در حالی‌که از هر 4 کانال 50 وات قدرت عالی دریافت می‌کنید. همچنین می‌توانید با اتصال یک آمپلی‌فایر آن را به ضبط تک‌دین تبدیل کنید تا صدا را تقویت کرده باشید. علاوه براین، این ضبط از ریموت بی‌سیم نیز برخوردار است.

Pioneer in-dash built-in

پایونیر همیشه ضبط‌های خوبی برای خودرو تولید می‌کند و این مدل نیز از این قاعده مستثنی نیست. فناوری pioneer smart sync به شما امکان می‌دهد تا هنگام رانندگی با ماشین از برنامه‌ها و ویژگی‌های تلفن‌همراه هوشمند خود استفاده کنید به این معنا که می‌توانید از apple carplay و android auto بهره ببرید. همچنین می‌توانید تلفن خود را از طریق گیرنده کنترل کنید بدین معنا که می‌توانید آهنگی را تغییر داده یا پادکستی را بدون نیاز به تلفن‌همراه خود انتخاب کنید. کیفیت صدای این ضبط بسیار عالی است و می‌توانید رنگ‌بندی پخش‌کننده موسیقی را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید. اگر از طرفداران بیس هستید، دکمه جلوه بیشتری را به شما می‌دهد.

Pioneer AVH-X390BS

این ضبط دودین صفحه نمایش 6.2 اینچی با وضوح 800*480 دارد و 13 گزینه برای پس‌زمینه روی صفحه‌نمایش دارید. صدا در این مدل از کیفیت بالایی برخوردار است و حداکثر خروجی آن 50 وات است. فناوری میترکس این ضبط نیز بسیار عالی است زیرا آهنگ‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند. از مزیت چشمگیر این مدل نصب آسان آن است.

Pioneer AVH-X390BS

JVC KD-X350BTS 1-Din

اکولایزر13 باندی این ضبط بدان معناست که با این ضبط کنترل زیادی روی صدا خواهید داشت. این ضبط با سیستم عامل اندروید و ios سازگار بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به دست تماسی حاصل کنید. برای سهولت در انجام این کار، می‌توانید از طریق ضبط ماشین به مخاطبین خود دسترسی پیدا کنید و صفحه‌نمایش نام تماس گیرندگان ورودی را به شما نشان خواهد داد. این ضبط دارای میکروفون سیمی و بی‌سیم است که می‌توانید برای هرگونه تماس استفاده کنید.

Pioneer single-DIN In-dash

این استریو یا ضبط ممکن است مانند سایر رسانه‌های دیجیتالی دارای اتصال بلوتوث نباشد اما می‌توان به‌راحتی تلفن‌همراه را با پورت usb و aux به آن متصل کنید. صدا در این ضبط از کیفیت بالایی برخوردار است و این به لطف دکمه bass boost آن است. این ضبط دارای صفحه جانشدنی است و این بدان معناست که نگران سرقت نباشید. شما می‌توانیدر CD را نیز با آن پخش کنید.

BOSS Audio820BRGB

این ضبط دودین امکان اتصال USB و AUX و بلوتوث را داراست. دارای سیستم نور پس‌زمینه چندرنگی قابل‌تنظیم است و امکان کنترل از راه دور را فراهم کرده است. حداکثر توان 80 وات را در 4 کانال ارائه می‌دهد و با بلندگوهای مناسب، از میزان صدای بلند آن شگفت زده خواهید شد. این ضبط دارای اکولایزر از پیش تعیین‌شده است تا بتوانید صدا را متناسب با موسیقی یا نیازهای خود تعیین کنید.

BOSS Audio820BRGB

Kenwood KDC-168 U In-dash

این ضبط تک‌دین بوده و قابلیت Aux و Usb را دارا است. صفحه‌نمایش آن بسیار شفاف است و حداکثر توان 50 وات در 4 کانال RMS را دارد. علاوه براین، دارای یک اکولایزر گرافیکی سه‌باندی است و شما کنترل صدا را خواهید داشت. شما می‌توانید سی‌دی را نیز در دستگاه پخش کنید.

BOSS Audio BVA7335B Single Din

شگفتی جذاب این ضبط آن است که می‎‌توانید دوربین عقب را به آن متصل کرده و سپس از صفحه‌نمایش برای تماشای فیلم استفاده کنید. همچنین اتصال با بلوتوث و درگاهی برای اتصال کارت حافظه دارد.

شما می‌توانید دی.وی.دی و سی‌دی را نیز در این ضبط پخش کنید. مانیتور 3.2 اینچی بسیار شفافی دارد که دارای کنترل از راه دور است.

JVC Single-Din Built-In blutooth

این استریو ماشین تک‌دین است و این امکان را به شما می‌دهد تا اتصال همزمان دوگوشی از طریق بلوتوث داشته باشید. این بدان معناست که تماس با هریک از تلفن‌ها را می‌توانید از طریق هدیونیت انجام دهید.

کنترل فوق العاده‌ای روی صدا خواهید داشت زیرا دارای اکولایزر 13 باندی و 11 اکولایزر از پیش تنظیم شده است.

JVC Single-Din Built-In blutooth

حال که با بهترین مدل‌های ضبط ماشین آشنا شده‌اید لازم به ذکر است که گروه خودرو بانک با شعار دسترسی به بهترین انتخاب تلاش دارد تا در بهترین انتخاب به شما کمک کند. شما می‎توانید در صورتی که نیاز به تهیه یا نصب سیستم‌های مختلف با برندهای متفاوت داشته باشید، با پل‌های ارتباطی یا از طریق وبسایت خودرو بانک با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/4
صحیح ش پخش هست ، ضبط یک اصطلاح کوچه بازاری هست
1400/6/5
جالب اینکه عکسی که زیر تیتر گذاشتین پخش آلپاین هستش ولی اسمی از آلپاین نبردین
1401/5/15
بهترین هدیونیت ( ظبط ) توی بازار ایران و جهان آلپاین میباشد .واقعا برام عجیبه که اسمی ازش نیاوردن