موضوعات داغ

چگونه بوی بد ماشین را از بین ببریم؟

عکس مطلب اول

استشمام بوی بد از درون خودرو، زمانی که از خودروی شخصی یا عمومی استفاده می‌کنید تجربه بسیار تلخی است که می تواند روز شما را خراب کند.

اتفاقاتی از این دست، هر چند که کوچک و بی‌اهمیت تلقی می شوند، اما در واقع تجربیاتی بسیار نا خوشایند هستند.

در ادامه مقاله، برخی از رایج ترین دلایل بوی بد ماشین را بررسی می‌کنیم و راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد ماشین، خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

عمده دلایل بوی بد ماشین

ریخته شدن مواد خوراکی داخل ماشین، ریخته شدن مواد غذایی در لا به لای صندلی‌ها و فاسد شدن آن مواد، ریخته شدن مایعاتی مانند آب میوه یا قهوه در ماشین، رطوبت و خیسی کف پوش‌های ماشین، کپک گرفتن لوله‌ها و مجاری سیستم تهویه و کولر ماشین، نشتی و ریخته شدن بنزین به داخل ماشین و موارد بسیار دیگر که ممکن است، اتفاق بیافتند از عمده دلایل بوی بد درون خودروها هستند.

در ادامه مقاله راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد ماشین به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

شستن و تمیز کردن خودرو، اولین و بهترین اقدام

قطعا بهترین و عاقلانه‌ترین روش برای از بین بردن بوی بد ماشین که به ذهن اکثر مردم خطور می‌کند، شستن و تمیزکردن کلی ماشین است.

اولین کاری که برای از بین بردن بوی ناخوشایند درون خودرو می‌توان انجام داد، تمیز کردن و شستن خودرو است. برای انجام این کار لازم است، همه بخش‌های درون خودرو را کاملا بررسی کنید.

از بین بردن بوی بد ماشین

آلودگی‌های روی صندلی‌ها، زیر صندلی‌ها، بین صندلی‌ها، درون داشبورد و روی داشبورد، حتی در زیر داشبورد، روی پدال‌ها و ... از مهم‌ترین قسمت‌هایی هستند که برای تمیز شدن خودرو لازم است، بررسی شده و با استفاده از روش‌های مناسب، آلودگی‌ها و کثیفی‌های آن‌ها را برطرف کرد.

اصلی‌ترین علت وجود بوی بد در ماشین می‌تواند ریخته شدن خرده‌های خوراکی‌ها، صیفی‌جات و میوه‌ها و حتی مایعات در کف یا روی ماشین باشد.

بنابراین روند کار تا به این جا به این صورت است که ابتدا داخل و بیرون خودرو را به بهترین شکل ممکن بررسی و تمیز کنید، سپس تمام بخش‌های ماشین را تا حد ممکن جاروبرقی زده و پس از آن از خوشبو کننده مناسب برای ایجاد بویی خوش در ماشین خود استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد ماشین با جوش شیرین، عجیب اما اثرگذار

برای از بین بردن بوی بد ماشین، بعد از بررسی و تمیز کردن خودرو می‌توانید با پاشیدن جوش شیرین روی سطح داخلی خودرو و کفی‌ها و جمع‌آوری جوش شیرین بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، بوی بد خودرو را از بین ببرید.

از بین بردن بوی بد ماشین با استفاده از سرکه

مانند استفاده از جوش شیرین، استفاده از سرکه هم کمی عجیب به نظر می‌رسد اما واقعیت این است که مواد طبیعی همیشه اثرگذاری و کارایی بالایی به همراه دارند.

البته نا گفته نماند که استفاده از سرکه سفید به جای خود سرکه، به علت بوی تند سرکه توصیه می‌شود.

از بین بردن بوی بد ماشین

روش انجام کار تمیز کردن خودرو با سرکه به این صورت است که ابتدا همه بخش‌های داخلی خودرو اعم از سطوح بالایی و سطوح پائینی باید شسته شوند، سپس سرکه سفید را داخل یک ظرف ریخته و درون خودرو با شیشه‌های بالا برای مدت زمان حداقل ۱۲ ساعت قرار داد.

از بین بردن بوی بد ماشین با استفاده از ذغال

استفاده از ذغال برای از بین بردن بوی بد سابقه‌ای تاریخی دارد. در گذشته نیز از این روش برای از بین بردن بوی بد استفاده می‌شده است.

قرار دادن چند تکه ذغال در داخل خودرو، پس از چند روز نتایجی را به همراه خواهد داشت که از بابتش شگفت‌زده خواهید شد.

از بین بردن بوی بد ماشین با پوست مرکبات

استفاده از پوست مرکبات برای از بین بردن بوی بد ماشین، به علت آسانی و در دسترس بودن میوه و پوست میوه از گزینه‌های در دسترس و فوری است.

در این روش به یک عدد ظرف، مقداری از پوست میوه‌هایی مانند لیمو، پرتقال و سیب و چند روز زمان نیازمند دارید تا بوی نامطبوع درون ماشین به طرز حیرت‌آوری از بین برود.

از بین بردن بوی بد ماشین

قطعا این روش، یکی از طبیعی‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش‌های از بین بردن بوی بد ماشین است.

از بین بردن بوی بد ماشین با قهوه

قهوه با جذب بوی بد درون ماشین و پخش کردن بوی خوب خودش به فضای داخلی خودرو، ظرف چند روز بوی بد ماشین را از بین می‌برد.

مقداری قهوه را خرد و آسیاب کنید و درون ظرفی بریزید تا قهوه در هنگام رانندگی به زمین نریزد. ظرف را در قسمت مناسبی در خودروی خود جاگذاری کنید و صبر کنید تا بوی بد ماشین از بین برود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد