موضوعات داغ

افزایش احتمالی قیمت خودرو در بازار، وقتی هزینه حمل و نقل کالا افزایش می‌یابد

عکس مطلب اول

این روزها افزایش قیمت ارز و اخبار سیاسی و برخی مسائل اقتصادی دیگر بر روی بازار خودرو تاثیرگذار بوده‌اند و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت خودروها در بازار بوده‌ایم. می‌توان گفت پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا و ایجاد امید به احیای برجام تا حدودی قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش یافت اما در هفته های اخیر و با توجه به عدم دستیابی به توافق و تاثیر آن روی بازار ارز، قیمت خودرو نیز سیر صعودی گرفت و بسیاری از خریداران از ترس افزایش قیمت‌ها به سرعت در حال خرید خودرو مورد نظر خود به روش نقدی یا اقساطی هستند.

مسائل سیاسی تاثیرگذارترین عامل بر روی قیمت خودرو است و متاسفانه در این زمینه هیچ چشم انداز روشنیی مشاهده نمی‌شود. اکنون این گمان برای خریداران وجود دارد که این‌بار شاید بر خلاف وعده‌های داده شده افزایش قیمت شدید خودرو در راه خواهد بود.

همزمان از سوی دیگر اخبار ضد و نقیضی به گوش می‌رسد مبنی بر این که مشکلات حمل و نقل دریایی و زمینی در انتقال کالا به کشور موجب افزایش چند باره قیمت‌های حمل و نقل خواهد شد که این مشکل نیز بر روی قیمت خودرو تاثیر قطعی خواهد گذاشت.

با شیوع انواع جدید بیماری کرونا در کشورهای گوناگون و به ویژه کشورهای شرق آسیا، دوباره تولید تراشه‌های الکترونیکی به علت تعطیلی کارخانه‌ها با مشکل روبرو شده است. هم اکنون خودروسازان بزرگ در ژاپن و آلمان با مشکل جدی کمبود قطعات روبرو هستند و این مشکل در حال سرایت به کشور چین به عنوان بزرگترین صادر کننده خودرو نیز است.

خط تولید هیوندای

تعطیلی بسیاری از خطوط تولید در شرق آسیا به زنجیره تامین خودروسازان صدمه زده و برخی از بزرگترین خودروسازان جهان چون تویوتا نیز با مشکل تولید و توقف روبرو شده‌اند. این مساله نیز بر قیمت جهانی خودرو نیز تاثیرگذار خواهد بود و سبب افزایش اتومبیل می‌شود. با توجه به تاثیرپذیری لحظه‌ای بازار ایران از بازار جهان، بعید نیست که قیمت خودرو در ایران نیز به پیروی از بازار جهانی افزایش یابد.

بازار خودرو کشور بعد از طی یک دوره رکود دوباره شاهد افزایش تقاضا برای مشتریانی است که با کوچکترین اتفاقی از ترس و تجربه تلخ سال‌های گذشته به سرعت برای خرید به سمت بازار هجوم می آورند .

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد