موضوعات داغ

عربستان سعودی ۳۰٪ از سهام پاگانی را خرید!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت ایتالیایی پاگانی اعلام کرد که ۳۰٪ از سهام خودش را به صندوق سرمایه‌گذاری پادشاهی عربستان‌ سعودی فروخته است.

این قرارداد در اواخر سال جاری بسته خواهد شد و پس از آن خانواده پاگانی کنترل کامل شرکت را در اختیار خواهد داشت. عربستان ‌سعودی در کنار سایر سرمایه‌گذاران کلیدی از جمله نیکولا وولپی و امیلیو پترونی یکی از سهام‌داران پاگانی خواهد شد.

جزئیاتی درباره این معامله افشا نشده است، اما پاگانی در اعلامیه خود گفت که این سرمایه‌گذاری برای توسعه مدل‌های جدید و ایجاد یک زیربرند به نام پاگانی آرت استفاده خواهد شد. یکی از مدل‌های جدیدی که توسط پاگانی در دست توسعه قرار دارد جانشین هوایرا است که موتور V12 دارد، اما نسخه باتری-برقی آن هم عرضه خواهد شد.

هوراسیو پاگانی، مدیر عامل و مؤسس شرکت پاگانی، در بیانیه‌ای گفت:

عربستان ‌سعودی شریک ایده‌آلی برای تثبیت جایگاه پاگانی به عنوان یک برند نمادین در بازار ابرخودروها و حمایت از استراتژی توسعه شرکت در سایر بخش‌های بازار است.

عربستان ‌سعودی در سال‌های اخیر در تلاش برای تنوع بخشیدن به منابع درآمد کشور و ایجاد صنایع جدید، سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای در بخش‌هایی به جز نفت و گاز انجام داده است، به ویژه حالا که کشورهای بیشتری در حال کنار گذاشتن خودروهای دارای موتورهای احتراق داخلی هستند.

عربستان ‌سعودی به تازگی سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیون دلاری در شرکت رقیب یعنی مک‌لارن انجام داده است و همچنین سهام‌دار کنترل‌کننده استارت‌آپ برقی لوسید است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد