موضوعات داغ

داستان های ناگفته از فیلم فورد در برابر فراری: دقیقاً چه اتفاقی در لمان ۱۹۶۶ افتاد؟ + ‌فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

داستان کن مایلز، کرول شلبی و پیروزی فورد GT40 در برابر فراری در مسابقات لمان سال ۱۹۶۶ توسط فیلم فورد در برابر فراری با بازی کریستین بیل در نقش مایلز و مت دیمون در نقش شلبی به نمایش درآمد. اما واقعاً چه اتفاقی در لمان ۱۹۶۶ افتاد و پس از آن چه شد؟

همانطور که از یک فیلم پرفروش هالیوودی انتظار داشتیم، سازندگان فیلم داستان را کمی تغییر داده بودند. پس کدام بخش از فیلم واقعی بود و کدام بخش‌ها برای دراماتیک کردن داستان به آن اضافه شده بودند؟

آیا کن مایلز واقعاً در یک مسابقه در کالیفرنیا یک آچار را به سمت شلبی پرتاب کرد؟ آیا او واقعاً در خیابان به شلبی مشت زده بود؟ مایلز چگونه یک پیشتازی بزرگ در لمان ۱۹۶۶ را از دست داد - آیا این شکست زیر سر مدیران فورد بود که می‌خواستند راننده دیگری برنده شود؟ چه اتفاقی در خط پایان رخ داد؟

این ویدئو با روایت تام کریستنسن، برنده ۹ دوره مسابقات ۲۴ ساعته لمان، با استفاده از کلیپ‌ها و تصاویر منحصر به فرد از آرشیو لمان سایت موتوراسپورت، داستان اتفاقاتی که واقعاً در مسابقات لمان ۱۹۶۶ افتاد را توسط مصاحبه با گروهی از متخصصان مسابقات خودرویی و پیتر پسر مایلز که در آن زمان یک نوجوان بود بازگو کرده است.

پس از مرگ مایلز در تست فورد GT40 چند ماه پس از لمان ۱۹۶۶، فورد متحمل شکست دیگری شد، جایی که فراری 330 P4 جدید موفق شد در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا ۱۹۶۷ فورد GT40 را شکست دهد.

اما شلبی با ساخت مدل جدید Mark IV جواب آن‌ها را داد. فورد در مسابقات لمان ۱۹۶۷ با حضور رانندگانی از جمله دن گرنی و ای جی فویت پس از یک مسابقه فوق‌العاده، انتقام خود را از فراری گرفت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/7
من که کاملا متوجه حرفاش شدم 😁