موضوعات داغ

تاخیر 4 ساله برای تحویل تویوتا در ژاپن! موج بی سابقه مشکلات تولید در جهان

عکس مطلب اول

شهروندان ژاپنی با مشکلات بی سابقه ای برای تحویل ماشین های خود روبرو هستند و به دلیل کمبود اتومبیل های جدید، مجبور هستند ماه ها در صف انتظار بمانند تا ماشین جدید خود را دریافت کنند. طبق گزارش های منتشر شده، مشتریان جدید تویوتا حداقل 1 ماه تا حداکثر 4 سال باید منتظر بمانند تا ماشین جدید خود را تحویل بگیرند که در نوع خود بی سابقه است!.

ماه گذشته مشخص شد که مشتریان جدید تویوتا لندکروزر 300 باید حدود 4 سال منتظر بمانند تا امکان خرید و تحویل یکی از مدل های نسل جدید این اتومبیل را داشته باشند، به همین دلیل بود که تویوتا محدودیت های زیادی برای فروش این خودرو لحاظ کرد و همچنین مشتریان جدید این خودرو از فروش مجدد آن به شخص دیگر منع شدند که در صورت انجام چنین کاری، از خرید یک محصول دیگر تویوتا محروم می شدند تا درست مثل ایران خودرو و سایپا ، شاسی بلندهای جدید فروخته شده به دست مصرف کنندگان واقعی برسد.

با این حال مشکل تنها تحویل دیرهنگام تویوتا لندکروزر نسل جدید نیست و این مشکل تقریبا در کل مجموعه تویوتا گسترش پیدا کرده و طبق گزارش منابع محلی، مشتریان دیگر محصولات این شرکت باید حداقل 1 ماه تا حداکثر 3 سال برای تحویل محصولاتی همچون تویوتا یاریس، تویوتا پریوس یا تویوتا هریر صبر کنند. محصولات هیبریدی تویوتا هم مدت انتظار 4 الی 6 ماهه دارند.

احتمالا در جریان هستید که مشکل فعلی صنعت خودروسازی که شرکت فورد هم با آن دست و پنجه نرم می کند، کمبود ریزتراشه های به کار رفته در وسایل نقلیه است و کارشناسان شیوع ویروس کرونا را عامل اصلی این موضوع می دانند. در اوایل همه گیری ویروس کرونا، تویوتا موجودی بزرگی از ریزتراشه ها را در اختیار داشت و اوایل مشکلاتی متوجه آن نبود، اما حالا این بحران به تویوتا رسیده و آن را در خط تولید با مشکلاتی مواجه کرده است.

به دنبال این بحران، کمپانی خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که تولید جهانی خود را در ماه سپتامبر حدود 40 درصد کاهش داده و قصد دارد فعالیت خود را به طور موقت و بین یک تا چند هفته در 15 کارخانه متوقف کند. برآوردهای اولیه نشان می دهد که تنها در ژاپن، حجم تولید خودرو 360 هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد