موضوعات داغ

رنو ساندرو پرفروش ترین خودروی اروپا در ماه جولای شد، سبقت از گلف پرادعا + جدول

عکس مطلب اول

با نگاهی به میزان خودروهای فروخته شده در هر کشور، به راحتی می توان محبوب ترین خودروی بازار کشورهای مختلف را پیدا کرد، هرچند برخی خودروها براساس ویژگی های برتر خود نسبت به رقیب به این موفقیت رسیده و برخی دیگر باتوجه به شرایط حاکم در جامعه و سطح رفاه شهروندان، توانسته اند به این جایگاه دست پیدا کنند.

داده های اولیه JATO Dynamics برای فروش خودرو در بازارهای اروپا نشان می دهد که فروش خودرو در بازار این قاره برای ماه جولای 2021 میلادی حدود 24 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2020 میلادی کاهش پیدا کرده و در مجموع به 967 هزار و 830 دستگاه رسیده است که دلیل اصلی آن را کمبود ریزتراشه های مورد استفاده در صنعت خودروسازی عنوان می کنند.

خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی کاهش فروش 44 درصدی را نشان می دهد و سهم آنان از بازار بزرگ اروپا در ماه جولای 2021، تنها فروش 160 هزار و 646 دستگاه بوده است.

در بین پرفروش ترین های بازار، برای اولین بار شرکت خودروسازی داچیا موفق شده جایگاه نخست را در زمینه فروش بدست آورد و بالاتر از خودروی فولکس واگن گلف، به عنوان پرفروش ترین خودروی هر ماه قرار گیرد.

افتخار پرفروش ترین خودروی داچیا در ماه جولای 2021 میلادی به خودروی داچیا ساندرو با مجموع فروش 20 هزار و 446 دستگاهی تعلق می گیرد که با رشد فروش 6.4 درصدی موفق شده در جایگاه نخست فروش این ماه قرار گیرد. اما این اتفاق را باید مدیون کاهش تولید و فروش 37.7 درصدی فولکس واگن گلف بود و تنها با اختلاف 1000 دستگاهی و مجموع فروش 19 هزار و 425 دستگاه، در جایگاه دوم پرفروش ترین خودروی ماه جولای 2021 قرار گرفته است.

در جایگاه سوم فروش هم تویوتا یاریس قرار گرفته و در جایگاه چهارم و پنجم به ترتیب دو خودروی فولکس واگن پولو و خودروی فولکس واگن T-Roc قرار می گیرند که جزییات فروش آنان در جدول زیر آمده است.

آمار فروش ماه جولای 2021 اروپا

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/8
الان میان میگن ماشین فرانسوی بدرد نمیخوره . فقط کره ای !! یعنی شعور بعضیا در حد عربام نیست