موضوعات داغ

شش نکته‌ای که باید قبل از رانندگی با یک خودروی کروک بدانید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رانندگی با یک خودروی کروک یک تجربه منحصر به فرد است که هر فرد باید حداقل یکبار آن را امتحان کند، اما این خودروها اشکالاتی نیز دارند. اگر می‌خواهید یکی از این خودروها را بخرید یا اجاره کنید، اما هیچ تجربه‌ای در رانندگی با آن‌ها ندارید، باید این نکات را بدانید.

۱. یاد بگیرید که سقف چطور کار می‌کند: قبل از اینکه رانندگی با سقف باز را شروع کنید، باید بدانید که سقف چگونه کار می‌کند. سقف‌های این خودروها به صورت دستی یا الکترونیکی کار می‌کنند. در حالی که نوع الکترونیکی در اغلب مدل‌ها با فشردن یک دکمه کار می‌کند، کار با سقف‌های دستی به ویژه در خودروهای قدیمی پیچیده‌تر است.

۲. همیشه کمربند ببندید: علاوه بر غیرقانونی بودن نبستن کمربند ایمنی در اغلب مناطق دنیا، وقتی سقفی بالای سر شما نباشد این کار می‌تواند عواقب بسیار بدتری در صورت وقوع تصادف داشته باشد. پس حتی در سفرهای کوتاه، حتماً خودتان و تمام سرنشینان کمربند ایمنی خود را ببندید.

پورشه

۳. داشتن بادگیر ضروری است: تقریباً تمام خودروهای کروک مدرن دارای بادگیر هستند، در حالی که سایر مدل‌ها مانند آئودی TT یک بادگیر برقی دارند که در پشت صندلی‌ها قرار می‌گیرد. این بادگیرها از تلاطم هوا در داخل کابین جلوگیری می‌کنند و سر و صدا را کاهش می‌دهند.

۴. عینک آفتابی داشته باشید: حتی در یک خودروی معمولی، عینک آفتابی دید شما را در روز بهبود می‌بخشد. در یک خودروی کروکی، آن‌ها همچنین از شما در برابر سنگ ریزه‌ها و حشرات محافظت می‌کنند، به خصوص اگر سقف را برداشته باشید و پنجره‌ها هم پایین باشند.

۵. از کرم ضدآفتاب استفاده کنید و سر خود را بپوشانید: عدم استفاده از کرم ضدآفتاب منجر به سوختگی‌های بدی روی بینی، گوش‌ها و گردن شما خواهد شد. بنابراین بهتر است هر دو ساعت یکبار روی تمام قسمت‌های بدن که در معرض نور خورشید قرار دارند ضدآفتاب بزنید. پوشاندن سر با یک کلاه مناسب هم راه‌حل خوبی برای جلوگیری از سوختگی پوست است.

مزدا

۶. هرگز خودرو را با سقف باز رها نکنید: به غیر از دزدها، افراد دیگری هم وجود دارند که شیفته خودروهای کروک پارک‌شده با سقف باز هستند. این افراد به دلیل حسادت یا حماقت، زباله‌های خود را داخل خودروهای کروکی می‌اندازند، پس بهتر است از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنید.

پارک کردن خودروی کروک با سقف بسته همچنین به نگهداری از اجزای کابین کمک می‌کند. اگر خودروی شما دارای تزئینات چرمی باشد، پس از چند ساعت در معرض نور خورشید قرار گرفتن به سختی می‌توانید روی آن‌ها بنشینید. حتی ممکن است ناگهان باران ببارد و هر چیزی که داخل خودرو گذاشته‌اید خیس شود. باران همچنین می‌تواند آسیب‌های زیادی به قطعات الکترونیکی کابین وارد کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد