موضوعات داغ

مدل مفهومی چانگان C385 معرفی شد، پیشگام خودروهای الکتریکی برند چینی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چانگان اخیرا رویکرد تازه‌ای نسبت به تولید و عرضه خودروهای الکتریکی داشته است. مدل چانگان Uni-V آماده تولید است و انتظار می‌رود تا مدل هیبریدی این خودرو نیز وارد بازار شود. مدل مفهومی چانگان C385 نیز به عنوان ماکت مفهومی آینده نگرانه از محصولات این برند خودنمایی می‌کند. برخی مشخصات فنی و اطلاعات طراحی این خودرو منتشر شده‌اند و هم‌اکنون دید مناسبی از محصولات آتی چانگان داریم.

طول چانگان C385 حدود 4.7 متر است که از این نظر با چانگان Uni-V برابری می‌کند. هر دو خودرو براساس پلتفرم یکپارچه ساخته شده‌اند و می‌توان حدس زد که هر دو خودرو از سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل بهره‌مند خواهند بود. مدل مفهومی چانگان C385 از خطوط تند و شکسته و حجم‌های فانتزی بسیاری بهره می‌برد و یک اسپویلر نیز در قسمت جلویی آن نصب شده است، آپشنی که این خودرو را به گزینه‌ای غیرمعمول تبدیل می‌کند.

چانگان سدان و کراس‌اوورهای برقی جدیدش را بر اساس پلتفرم EPA1 توسعه می‌دهد، پلتفرمی که مناسب تولید خودروهای الکتریکی است و از نسل جدید باتری‌ها و قطعات الکتریکی پشتیبانی می‌کند. این خودرو به سیستم گرمایش کششی مجهز است که می‌تواند گرمای ایجاد شده از فعالیت شیمیایی باتری را به برق تبدیل کند. همچنین انتظار می‌رود چانگان سیستم پارک اتوماتیک را در مدل تولید نهایی C385 تعبیه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد