موضوعات داغ

شاسی بلند متفاوت روسی استرلا Strela ژاپنی‌ها را شگفت زده کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

به تازگی شاسی بلند روسی استرلا Strela با ظاهری سنتی وارد بازار ژاپن شده است و سبب شده تا مشتریان ژاپنی از مواجهه با این خودرو شبه نظامی شگفت‌زده شوند. این خودرو عظیم‌الجثه 2.6 تن وزن دارد و قادر است محموله‌ای به وزن 900 کیلوگرم را نیز حمل کند، از این رو می‌توان گفت که وزن ناخالص آن به 3.5 تن بالغ می‌شود که رقمی شگفت‌انگیز برای یک خودرو سبک است. طول استرلا 5090 میلیمتر، عرض آن 2350 میلیمتر و ارتفاع خودرو نیز 1995 میلیمتر است.

زیر کاپوت استرلا موتور توربودیزل 2.8 لیتری کامینز قرار گرفته است که حداکثر می‌تواند 149 اسب‌بخار قدرت تولید کند. برای سیستم انتقال قدرت استرلا از گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت روسیه استفاده شده که به فرآینده دنده کاهشی نیز مجهز است. همان‌طور که انتظار می‌رود، قدرت موتور به هرچهارچرخ ارسال می‌شود.

استرلا

طراحی خشن و نظامی استرلا، بسیاری از مشتریان ژاپنی را به تحسین واداشته است. علاوه برآن این خودرو از پیشرانه دیزلی نسبتا اقتصادی با حجم کمتر از 3 لیتر بهره می‌برد که استفاده از آن را برای مالکان مقرون به صرفه می‌کند. شباهت بسیار زیاد استرلا با خودرو آمریکایی هامر نیز در افزایش شهرت آن نزد مشتریان ژاپنی بی‌تاثیر نبوده است.

نسبت نه چندان جالب قدرت به وزن استرلا نیز یکی دیگر از مسائل مورد توجه مشتریان ژاپنی بوده است. این خودرو با وزن 2.7 تن، پیشرانه‌ای به حجم 2.8 لیتر دارد و همین مساله سبب شده تا برخی از کاربران در مورد توانایی‌های آفرودی این خودرو دچار تردید شوند. هزینه نسبتا زیاد خرید این خودرو نیز آن را از دسترس بسیاری خارج می‌کند. تخمین زده می‌شود که قیمت استرلا با توجه به امکانات و تجهیزات انتخاب شده رقمی بین 2 الی 3 میلیون روبل (850 الی 1250 میلیون تومان) باشد و در نهایت نگرانی مشتریان ژاپنی از وضعیت تامین قطعات یدکی این خودرو در آینده، برخی از آن‌ها را نسبت به خرید این خودرو دلسرد کرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/13
همچین آش دهن سوزی هم نیست...