موضوعات داغ

چرا در آمریکا مرگ های ناشی از تصادف با وجود قرنطینه سراسری بیشتر شده است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در سه ماه اول ۲۰۲۰، همه‌گیری کرونا تغییرات چشمگیری در عادات رانندگی به ویژه در جاده‌های آمریکا به وجود آورد. به دلیل قرنطینه‌ها، تعطیلی‌ها و انتقال مشاغل از دفاتر به خانه‌ها، مردم کمتر رانندگی می‌کردند. این روند در سه‌ ماه اول ۲۰۲۱ نیز ادامه دارد، اما امسال یک روند آزاردهنده دیگر نیز ادامه پیدا کرده است. با وجود رانندگی کمتر، طی این مدت شاهد مرگ‌های بیشتری در جاده‌ها بوده‌ایم.

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی برآورد اولیه خود از تلفات جاده‌ای در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد. داده‌ها نشان می‌دهند که روند رانندگی کمتر و مرگ بیشتر ادامه پیدا کرده است. این گزارش تخمین می‌زند که در سه‌ ماه اول ۲۰۲۱، حدوداً ۸۷۳۰ نفر در تصادفات خودرویی کشته شده‌اند که این تعداد در سال ۲۰۲۰ تقریباً ۷۹۰۰ بوده است. این نشانگر افزایش ۱۰.۵ درصدی است، اما این فقط بخشی از داستان است.

افزایش تلفات ممکن است با افزایش مسافت طی شده توسط خودروها رابطه مستقیم داشته باشد، اما مانند سال گذشته، این قضیه در سال ۲۰۲۱ هم برعکس است. میزان مسافت طی شده در امسال ۲.۱ درصد کاهش یافت که شاید خیلی کم به نظر برسد، اما در واقع برابر با ۱۴.۹ میلیارد مایل است. این نشان می‌دهد نرخ تلفات جاده‌ای در هر ۱۰۰ میلیون مایل مسافت طی شده ۱.۲۶ نفر بوده است. برآوردها از سه‌ ماه اول سال ۲۰۲۰ نرخ تلفات ۱.۱۲ نفر را نشان می‌دادند، که نسبت به تلفات ۱.۰۵ نفر در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته بود. نرخ تلفات ۱.۲۶ بدترین آمار طی ۱۲ سال گذشته است.

طبق گفته اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی به نظر می‌رسد که دلیل این اتفاق رانندگی پرخطر رانندگان بوده است. سرعت بالا، رانندگی با حواس‌پرتی، رانندگی پس از استعمال مواد مخدر یا الکل و رانندگی بدون کمربند ایمنی، در بدتر شدن این آمار نقش داشته‌اند.

دکتر استیون کلیف، سرپرست موقت اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی، گفت: "ما باید با اتخاذ یک رویکرد ایمنی تحول‌آمیز و مشارکتی نسبت به از دست دادن افراد زیادی در جاده‌ها در سال ۲۰۲۰ واکنش نشان دهیم. همه کسانی که در طراحی، روند عملیاتی، ساخت و استفاده از جاده دخیل هستند در حفظ ایمنی جاده‌ها مسئولیت دارند. ما همکاری نزدیکی با شرکای خود داریم تا از رفتارهای رانندگی خطرناک مانند سرعت بالا، رانندگی بد و استفاده نکردن از کمربند ایمنی جلوگیری کنیم."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد