موضوعات داغ

روند رو به رشد چری با تولید تیگو 8 پرو بعنوان پرچمدار محصولات این خودروساز

عکس مطلب اول

در سال 1999، اولین سدان چری از خط مونتاژ خارج شد. حال پس از بیش از 20 سال توسعه، خودروهای چری به بیش از 80 کشور جهان صادر شده‌اند و این شرکت 10 کارخانه تولیدی و شبکه‌ای از بیش از 1500 مرکز فروش و خدمات در سراسر جهان تاسیس کرده است. این شرکت در طول تاریخ خود مجموع بیش از 1.65 میلیون خودرو را صادر کرده و در 17 سال متوالی رتبه نخست را در حجم صادرات فروش خودروهای سواری چینی کسب کرده است.

اگر مرسدس بنز را اولین رهبر در صنعت خودرو بدانیم، چری اولین پیشرو در بین برندهای چینی در زمینه صادرات به بازارهای جهانی است. این شرکت جدیداً یک کراس اوور جدید به نام تیگو 8 پرو را معرفی کرده است. این مدل به عنوان پرچمدار محصولات این شرکت از نظر طراحی و کیفیت، به رده جدیدی برای برندهای چینی رسیده است. به نوعی این خودرو دارای پختگی و اعتبار است که حتی خود را به گفته چری یکی از رقیبان مرسدس بنز GLC می‌داند و این خودروساز معتقد است در مقابل این نام خود را بازنده نمی‌بیند.

چری تیگو 8 پرو در روسیه، عربستان سعودی، برزیل و دیگر مناطق فروش خوبی داشته که هر کدام از کشورها دارای آب و هوایی کاملاً متفاوت مثل هوای سرد، گرمای شدید و رطوبت شدید هستند.

چری تیگو 8 پرو از جدیدترین سبک طراحی خانواده چری با نام LIFE IN MOTION 3.0 استفاده کرده است که با ظاهری خاص و پخته و توجه به جزئیات حس مصرف‌کننده را به طور قابل توجهی ارتقاء می‌بخشد.

در یک خودروی لوکس توجه به جزئیات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌توان آن‌را در تیگو 8 پرو دید. به عنوان مثال جلو پنجره ماتریسی نقطه‌ای جدید به صورت شعاعی و از طرحی شبیه به الماس استفاده می‌کند و علاوه بر حس طراحی بالا، یک سبک لوکس منحصر به فرد را به ارمغان می‌آورد.

تیگو 8 پرو

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد، طراحی مجموعه نورپردازی است. چراغ‌های جلوی LED جدید با چراغ‌های روشنایی روز و چراغ‌های راهنمای داینامیک، با نوارهای داخلی که به شکل تیغه‌های تیز شکل شده‌اند و نوارهای نور داخل چراغ‌های عقب در یک آرایه الماس کریستالی چیده شده‌اند و حس ظریفی را از بیرون ایجاد می‌کنند.

چری سعی کرده تا لوکس بودن را در داخل کابین چری تیگو 8 پرو نیز به نمایش بگذارد. در داخل کابین از یک طرح اتصال متقابل سه صفحه‌ای بسیار آوانگارد با مساحت زیادی از چرم استفاده شده و باعث می‌شود حس کلی تکنولوژی به سرنشینان القا شود. در تجربه لمسی، کل خودرو از چرم در مقیاس بزرگ استفاده می‌کند که پنل درها، کنسول وسط و صندلی‌های داخل خودرو را در بر می‌گیرد. تقریباً همه مناطقی که مسافران می‌توانند بیشتر اوقات با آن تماس بگیرند، برای چری مهم بوده و روی آن کار کرده است. علاوه بر این، صندلی همچنین دارای یک طرح اسفنجی راحت است که به بالشتک پشت اجازه می‌دهد تا جلوه بهتری داشته باشد. این مدل همچنین مجهز به تکیه‌گاه سر مدل هواپیما است که در نوع خود استرس و فشار را تسکین می‌دهد و از تنظیم 4 جهت و همچنین تنظیم زاویه پهلو صندلی پشتیبانی می‌کند.

موتور بکار رفته روی چری تیگو 8 پرو 1.6 لیتری TGDI است. این پیشرانه دارای فناوری‌های سیستم احتراق iHEC (هوشمند)، سیستم مدیریت حرارتی با گرمایش سریع، فناوری شارژ سریع با سرعت بالا، فناوری کاهش اصطکاک و فناوری سبک است. این موتور می تواند حداکثر 197 اسب بخار و 290 نیوتن متر تولید کند و گیربکس بکار رفته در آن 7 سرعته دو کلاچه با کد GETRAG است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/15
طراحی واقعا خوبی داره و من خودم اگر قیمت مناسبی داشته باشه تمایل به خریدش دارم. الان النترا 2015 دارم که واقعا خوب بود اما دیگه داره هزینه هاش زیاد میشه. ضمن اینکه موتور 1.6 این خودرو معادل موتور 1.6 النترا ورژن اسپرت است که البته وارد کشور نشد. 200 اسب واقعا خوبه اما برای این کراس اور سایز متوسط اگر موتور 1.8 توربو 220 اسبی یا 2 لیتری توربو 250 اسبی ارائه میشد، واقعا عالی میشد و بی رقیب در بازار ایران.