موضوعات داغ

اسمارت با شاسی بلند مفهومی #1 کار جدید خود را آغاز کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اسمارت کانسپت #1 آغاز یک نوآوری جدید و اساسی در خودروهای شهری محسوب می‌شود و اکنون متعلق به غول چینی جیلی است.

این شاسی بلند کامپکت که تقریباً در فرم نهایی تولیدی نمایش داده شده است، اولین خودرو برقی ground up است که از زمان اعلام توقف استفاده از موتورهای ICE در سال 2019 توسط اسمارت، (سال پیوستن دایملر و جیلی به یکدیگر) رونمایی شده بود.

اسمارت‌های آینده توسط جیلی در چین مهندسی خواهند شد اما طراحی آن‌ها توسط مرسدس انجام می‌شود که زبان طراحی جدیدی را برای کانسپت #1 ارائه داده است.

این شاسی بلند کوچک با 168.9 اینچ (4290 میلی متر) طول، 75.2 اینچ (1910 میلی متر) عرض و 66.9 اینچ (1698 میلی متر) ارتفاع، کمی کوتاه‌تر، پهن‌تر و بلندتر از کراس اوور برقی EQA مرسدس است. اما این دو خودرو از لحاظ درونی با هم ارتباطی ندارند. اسمارت‌های آینده بر اساس پلت فرم پیشرفته جیلی ساخته می‌شوند که احتمالاً به ولوو راه خواهند یافت.

اسمارت کانسپت #1

طراحی تمیز خودرو شامل چراغ‌های جلو باریک، کاپوت برجسته و جلوپنجره‌ای بزرگ و روشن، یا حداقل شبیه سازی از یک جلوپنجره‌ای سنتی می‌شود. این تنها بخشی از سیستم نوری خودرو است. جلوه‌های نوری به مرور زمان از قسمت جلوپنجره‌ای خودرو به سمت کناره‌های خودرو رفته و به دیفیوزر عقبی منتقل می‌شوند.

ستون C از یک سبک اسپلیت آشنا استفاده می‌کند که ظاهری شناور به سقف می‌دهد و به دلیل وجود درهای عقب با لولای عقبی که از طریق عناصر نوری حساس به لمس باز می‌شوند، هیچ ستون B در خودرو وجود ندارد. هرچند که برای مشاهده نتیجه نهایی باید همچنان منتظر ماند.

شرکت اسمارت اظهار داشته است که علیرغم ابعاد جمع و جور، فضای داخلی خودرو مناسب یک خودرو شاسی بلند است چرا که چرخ‌های غول پیکر 21 اینچی به هر گوشه از خودرو رانده شده‌اند. اگرچه خودرو نمایش داده شده چهار نفره است، اما خودرو تولیدی دارای کابین پنج سرنشینه و فضای پا برای وسایل نقلیه کلاس بالا خواهد بود.

برخلاف برخی از خودروهای مرسدس، یک سانروف بزرگ پانوراما نور را به داخل کابین هدایت می‌کند و یک کنسول مرکزی شناور که با داشبورد بالایی ترکیب شده است در بالای آن قرار گرفته است. در عوض، شباهت بیشتری در سبک و موقعیت صفحه نمایش اطلاعاتی سرگرمی 12.8 اینجی آی پد مانند وجود دارد که در بالای داشبورد قرار دارد.

اسمارت کانسپت #1

اسمارت هیچ گونه اطلاعات فنی در مورد پیشرانه الکتریکی خودرو ارائه نداده اما بیان کرده است که امکان استفاده از یک برنامه هوشمند به عنوان کلید دیجیتال وجود دارد و این خودرو شاسی بلند دارای سیستم‌های کمکی پیشرفته و قابلیت دریافت به روزرسانی‌های هوایی است.

این شاسی بلند باید تا سال 2023 در اروپا و چین وارد بازار شود، اما منتظر فروش آن در ایالات متحده نباشید زیرا اسمارت پس از افت طولانی مدت فروش مدل 2019 از آمریکای شمالی خارج شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد