موضوعات داغ

دو خودروی چینی توانستند در تست تصادف EuroNCAP تمام 5 ستاره ایمنی را دریافت کنند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دو تازه وارد چینی در بازار اروپا به دنبال عملکرد چشمگیر و عالی خود در برنامه آزمایش ایمنی Euro NCAP، رتبه پنج ستاره ایمنی را کسب کردند.

لینک اند کو 01 سال گذشته در اروپا رونمایی شد اما هنوز به انگلستان نیامده است. این خودرو در مسئله مربوط به حفاظت از سرنشینان بزرگسال خود، امتیاز 96 درصد را ثبت کرده است که شامل بالاترین امتیاز برای حفاظت در مقابل ضربه‌های جانبی می‌شود.

در عین حال، نیو ES8 الکتریکی نیز به واسطه سیستم ترمز اضطراری خودکار و ویژگی‌های مربوط به اجتناب از تصادف نمره خوبی را کسب کرده و میزان ایمنی آن 92 درصد برآورد شده است.

فروش ES8 در نروژ از ماه جولای آغاز شده است. Nio قبل از رونمایی و عرضه این خودرو در این سواحل، بازار انگلستان را زیر نظر داشته است.

میشیل ون راتینگن، دبیر کل Euro NCAP، اظهار داشته است که ورود موجی از خودروهای جدید انرژی زا energy vehicle ساخته شده توسط چین در اروپا در دست اقدام است و شامل مدل‌های جدید تولید شده توسط BYD، Xpeng، DFSK، Seres و غیره می‌شود. متأسفانه بسیاری از این موارد هنوز در مورد ایمنی مصرف کنندگان اروپایی چندان شفاف نبوده‌اند.

با این حال ، Lynk Co و Nio نشان دادند که اصطلاح "ساخته شده در چین" در مورد ایمنی خودرو دیگر تحقیرآمیز نیست. اکنون ما شاهد دو خودرو جدید هستیم که هر دو توسط چین تولید و توسعه یافته‌اند و در آزمایشات ما عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده‌اند.

آئودیQ4 E-tron

وی افزوده است که واضح است که همه تولیدکنندگان می‌دانند که در صورت تمایل به فروش خودروهای خود در اروپا Euro NCAP می‌تواند آن‌ها را در سطح استانداردهای بالا نگه دارد. از این رو آن‌ها برای سرمایه گذاری در کسب بهترین رتبه ایمنی آمادگی دارند.

چند وسیله نقلیه دیگر نیز با طیف متنوعی از پیشرانه موفق به کسب حداکثر ایمنی از Euro NCAP شده‌اند. با وجود توجه بالایی که آزمایشگران به تصادف و ایمنی پس از تصادف مخزن فشار قوی هیدروژن داشتند، تویوتا میرای با پیشرانه پیل سوختی هیدروژنی موفق به کسب 5 ستاره شد. طبق خبر، این امر هیچ تاثیری بر ایمنی ذاتی خودرو نداشته است.

پیشرانه تویوتا میرای از پیل سوختی هیدروژنی تشکیل شده است و آزمایش‌کنندگان توجه ویژه‌ای به عملکرد این خودرو پس از تصادف داشتند، چرا که احتمال می‌دادند مخزن هیدروژن این خودرو دچار انفجار شود. با این حال تویوتا میرای موفق شد امتیاز کامل ایمنی را از یورو انکپ دریافت کند.

آئودیQ4 E-tron برقی و سوبارو اوت بک با موتور احتراقی نیز، در جدیدترین مرحله آزمایشات همانند فورد کوگا PHEV موفق به کسب پنج ستاره شده‌اند.

ون راتینگن می‌گوید که این دوره از آزمایشات جهت حرکت تکنولوژی خودرو را مشخص می‌کند. تمامی خودروها به جز یکی به نوعی برقی هستند. این حرکت‌ها ناشی از نیاز به حفاظت بیشتر از محیط زیست است.

وی همچنین افزوده است که این خودروها دارای جدیدترین فناوری ایمنی فعال هستند که بخشی از پروسه نجات زندگی را تشکیل می‌دهد و مدتی است که آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

تولیدکنندگان این خودروها از شما نمی‌خواهند که بین نجات کره زمین یا نجات خانواده خود یکی را انتخاب کنید و هرگز هم نباید چنین درخواستی را از شما داشته باشند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/20
یادم میاد یه سری فیلسوفان همین چند ماه پیش تو همین خودروبانک میگفتن چینی آشغاله این چینی ها مثل لینک اندکو و nio بی کیفیت هستن و تمام صنعت خودرو سازی چین آشغال میسازه و ایمنی ندارن.

بله... بله... چه قدر ایمنی ندارن!

گذشت اون دوره ای که میگفتید چینی آشغاله ایمنی نداره کیفیت نداره... تا 5 یا 6 سال دیگه قطعا چین کل صنعت خودرو سازی جهان رو در اختیار میگیره و متاسفانه ایرانی جماعت در آرزو خرید خودرو چینی هعی خودرو چینی رو میکوبونه...(البته منظورم همه ایرانی های عزیز نیست منظورم اون یه عده خاص هستش)