موضوعات داغ

پورشه ماکان با موتور بنزینی دیگر تولید نخواهد شد، قربانی قوانین سختگیرانه زیست محیطی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

43,618 دستگاه پورشه ماکان در نیمه اول سال 2021 میلادی به مشتریان تحویل داده شد و کراس اوور کوچک‌تر پورشه را از نظر فروش در رتبه دوم بعد از مدل کاین با فروش 44,050 دستگاه قرار داد. به جرات می‌توان گفت که ماکان از زمان معرفی آن در سال 2014 به عنوان یک گاو شیرده واقعی برای برند پورشه ایفای نقش کرده اما این کراس اوور اسپرت از نظر رعایت مقررات سخت گیرانه مربوط به عدم تولید آلاینده‌ها چندان موفق نبوده است.

در نتیجه، پورشه ماکان بنزینی تنها چند سال دیگر در صحنه وجود خواهد داشت. البته این خبر تنها یک حدس و گمان ساده از سوی ما نیست چرا که اخبار اصلی مستقیماً از سوی رئیس خط تولید پورشه به دست خبرنگاران می‌رسد. سباستین استایگر در گفت و گویی با مجله اتوکار اظهار داشته است که احتمالا تولید این مدل تا سه سال دیگر متوقف خواهد شد.

استایگر در پاسخ به این سوال که چه زمانی پورشه ماکان به طور کامل با پیشرانه الکتریکی ارائه می‌شود، گفته است که هنوز هیچ تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشده اما تصور می‌شود که این امر در سال 2024 به وقوع خواهد پیوست. وی همچنین توضیح داد که قوانین نقش مهمی در زندگی یک وسیله نقلیه ایفا می‌کند و قوانین مربوط به آلایندگی یکی از عوامل محدود کننده به شمار می‌روند. با اجرایی شدن استاندارد یورو 7 در سال 2025، جای تعجب نیست که پورشه با تمرکز بر تولید خودروهای آلایندگی صفر، تلاش‌های خود برای تولید مدل‌های الکتریکی را افزایش دهد.

پورشه ماکان

پورشه به تازگی ماکان بنزینی را با تغییرات ظاهری در داخل و خارج، یک سری اصلاحات و حذف توربو به روز رسانی کرده است. به جای آن، پورشه GTS در حال حاضر برترین خودرو حاضر در خط تولید است که از پیشرانه توئین توربو دوقلو 2.6 لیتری شش سیلندر وی شکل سابق با تولید 434 اسب بخار قدرت بهره می‌برد. ماکان S در حال حاضر جای GTS قبلی را با تولید 375 اسب بخار قدرت به خود اختصاص داده است. این در حالی است که قدرت مدل پایه با موتور چهارسیلندر به 261 اسب بخار ارتقا یافته است.

باید منتظر ماند و دید که آیا ماکان قبل از اعلام نسل جدید به روز خواهد شد یا خیر اما واضح است که تیم R&D پورشه در حال حاضر بیشتر تلاش خود را به سمت تولید مدل‌های الکتریکی در آینده سوق داده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/4
فردا قیمت این تو ایران میره بالا