موضوعات داغ

وجود ایرادات کیفیتی در پیشرانه 8 سیلندر AMG تایید شد، تداوم حیات با عرضه محدود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

ماه گذشته تولید خودروهای مرسدس با موتور هشت سیلندر خورجینی AMG متوقف شد و این پیشرانه دیگر سهمی در خودروهای مرسدس نخواهد داشت. علت این مشکل در ابتدا کمبود تراشه و ناتوانی AMG در تامین قطعات لازم عنوان شده بود اما به نظر می‌رسد مشکلات کیفی علت چنین تصمیمی بوده‌اند.

فیلیپ شیمر رئیس گروه Top End Vehicle در گفتگو با Road & Track اظهار داشت که مرسدس در حال توسعه موتورهای V8 جدیدی است تا از آن‌ها در محصولات خود استفاده کند. او به طرفداران خودروهای اسپرت مرسدس اطمینان داد که پیشرانه‌های V8 تا یک دهه دیگر نیز مورد استفاده خواهند بود.

به بیان دیگر، مرسدس بنز راهکاری محتاطانه و منطقی را برای در امان ماندن از مشکلات آتی اجرا کرده است. این شرکت موتور V8 فعلی را از چرخه تولید خود خارج کرده تا در آینده نیاز به صدور فراخوان‌های مختلف برای اصلاح مشکلات آن نداشته باشد، مشکلاتی که به دلیل ایرادات کیفی در این پیشرانه به وجود می‌آیند.

مطابق چشم‌انداز ارائه شده از سوی مرسدس، معماری خودروهای جدید این برند از سال 2025 الکتریکی خواهد بود. با این حال در بازارهایی همچون ایالات متحده و انگلستان که امکان عرضه خودروهای درون‌سوز وجود دارد، همچنان تولید و عرضه اتومبیل‌های اسپرت با موتور V8 تا سال 2030 ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد