موضوعات داغ

پژو ۲۰۰۸ بهترین خودرو سال آفریقای جنوبی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پژو ۲۰۰۸ همچنان یکی از بهترین شاسی بلندهای اندازه متوسط بازار است. اگرچه این مدل فرانسوی شانس زیادی برای رقابت در بازار اروپا ندارد، اما در آفریقای جنوبی به عنوان بهترین خودرو سال انتخاب شده است. این شاسی بلند سه جایزه در مراسمی کسب کرده که این شرکت خودروسازی آن را معتبرترین رقابت خودرویی در آفریقای جنوبی توصیف می‌کند.

پژو در این مراسم با ۲۳ فینالیست دیگر رقابت کرد و توانست دو جایزه دیگر نیز به دست آورد. پژو جوایز خودروی کامپکت خانوادگی و هیئت داوران را نیز از آن خود کرد.

پژو برای کسب جایزه خودروی کامپکت خانوادگی با پنج رقیب سرسخت روبرو شد که شامل هیوندای سرتا، فولکس‌واگن تی‌-راک، تویوتا کرولا، مزدا CX-30 و کیا سلتوس بودند.

به گفته لزلی رامسومار، مدیرعامل شعبه آفریقای جنوبی اتحاد استلانتیس، این عناوین حاکی از به رسمیت شناخته شدن این خودرو در آفریقای جنوبی هستند، که در ارقام فروش این مدل و دو برابر شدن سهم پژو در بازار این کشور در نیمه اول سال مالی کنونی مشهود ‌است. طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۵ نمایندگی جدید پژو در این منطقه افتتاح شده‌اند.

پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ که انجمن روزنامه‌نگاران خودرویی آفریقای جنوبی آن را جواهر تاج پادشاهی خطاب می‌کند، ظاهر اسپورت و قدرت و کارایی بالایی دارد. پژو همچنین به جلوپنجره جذاب، ارتفاع زیاد از زمین و طراحی جسورانه آن افتخار می‌کند.

اگرچه پژو ۲۰۰۸ عملکرد خیلی خوبی در بخش کراس‌اوورهای کوچک داشته است، اما هنوز با سیستم تمام چرخ محرک عرضه نشده است. این خودرو در مناطق آفرود به جای آن روی سیستم کنترل چسبندگی تکیه می‌کند.

پژو ۲۰۰۸ با پیشرانه برقی، بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود. نسخه برقی دارای یک موتور با توان ۱۳۶ اسب بخار و پک باتری ۵۰ کیلووات ساعت است که با هر بار شارژ محدوده پیمایش ۳۱۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد