موضوعات داغ

ارایه خودروی جایگزین در صورت تاخیر در تعمیر

عکس مطلب اول
به نقل از ایسنا، با تصویب اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو در صورت تاخیر در تعمیر خودروها، مکلف به ارائه خودروی جایگزین یا پرداخت جریمه توقف خودرو خواهند بود. براساس آیین‌نامه پیشین قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان خودرو مکلف بودند در صورتی که خودروهای تحت گارانتی آنها به دلیل کمبود قطعه یا زمان‌بر شدن تعمیرات، بیش از دو روز کاری یا مدت زمان استاندارد تعمیرات، در تعمیرگاه متوقف شود، به مالک آن جریمه‌ خواب خودرو پرداخت کنند. با این حال خودروسازان و واردکنندگان خودرو به این قانون عمل نمی‌کردند به‌گونه‌ای‌که براساس ارزیابی که سال گذشته صورت گرفت، عرضه‌کنندگان خودرو تنها به 6 درصد مشمولان دریافت این خسارت، جریمه توقف خودرو در تعمیرگاه را پرداخت کردند. این وضعیت در تدوین و تصویب اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است، به‌گونه‌ای‌که در قانون جدید بر پرداخت این خسارت تاکید و ارائه خودروی جایگزین به مصرف‌کنندگان نیز پیش‌بینی شده است. در قانون جدید تاکید شده که اگر خودروی سواری تحت گارانتی به دلیل نبود قطعه یا زمان‌بر شدن تعمیرات در تعمیرگاه‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود، این شرکت‌ها یا باید خودروی جایگزین مشابه در اختیار مالک آن قرار داده یا خسارت خواب خودرو را پرداخت کنند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/29
همونجوری که قانون قبلی رو اجرا کردن این یکی رو هم اجرا می کنن. مشکل ما قانون نیست. مشکل ما اجرای قانونه. وگرنه قانون اساسی مون هم حرفای خوبی می زنه!!!
1395/1/29
یعنی عمرا اگر همچین ارزشی برای مشتری قایل بشن. صدسال.......
1395/1/30
همون ماشینی رو که دارن تعمیر میکنن درست تعمیر کنن خسارت و خودرو زایگزین پیشکش
1395/1/30
مرسی ....دقیقا خخخخخ
1395/2/6
این حرفا چیه اخه؟؟ماشین من 3 روز تو تعمیرگاه بود بجز هزینه های تعمیر 15 هزار تومان(هر روزی 5 هزار تومان )بابت پارک بودن ماشین در تعمیرگاه اظافه شد :///