موضوعات داغ

نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری

عکس مطلب اول

به لطف ویروس کرونا، ممکن است راحت نتوانید مانند قبل از شهری به شهری دیگر بروید. حتی در برخی مواقع جریمه‌ای را نیز برای این تردد باید پرداخت کنید. نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند تا در صورتی که کار واجبی دارید و یا باید حتماً به شهر مقصد بروید، در بین راه جریمه نشوید و هزینه‌ای برای تردد پرداخت نکنید. در این مقاله قصد داریم تا در مورد چگونگی و نحوه اخذ تردد مجوز بین شهری و پیگیری‌های لازم در زمینه آن بحث کنیم. با ما همراه باشید.

مجوز تردد بین شهری چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید که مجوز تردد بین شهری چیست و چه زمانی از آن استفاده می‌شود. در اصل همه‌گیری کرونا باعث شد تا دریافت این مجوز مورد نیاز افراد زیادی شود. محدودیت‌های کرونایی در این زمان در دستورالعمل قرار گرفتند. این محدودیت‌ها گاهی اوقات به صورت استانی و گاهی به صورت شهرستانی در نظر گرفته می‌شوند. از این رو خودروهایی که پلاک شهرستان دیگری را دارند و یا در استان دیگر اقامت دارند، اجازه ورود به استان‌های دیگر را نخواهد داشت.

مگر اینکه ساکنان آن شهر باشند و بتوانند مدارک ارائه دهند که در آنجا مشغول به فعالیت و یا زندگی هستند. از این رو مجوز تردد بین شهری در صورتی که نیاز باشد تا برای کاری به این شهرها وارد شوند در زمان محدودیت کرونا مورد نیاز است.

ثبت‌نام و نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری

ممکن است نیاز داشته باشید تا به شهر دیگری بروید و کار خود را در آن شهر انجام دهید. جالب است بدانید حتی در زمانی که تغییر رنگ شهرها اتفاق می‌افتد، معمولاً محدودیت تردد شبانه برای شهروندان هنوز هم پابرجا است. از این رو ممکن است نیاز باشد تا شهروندان ساکن در یک شهر نیز گاهی اوقات برای ترددهای شبانه نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری را بدانند و آن را دریافت کنند.

دریافت مجوز تردد بین شهری قبلا با مراجعه به فرمانداری انجام گرفت؛ اما از شهریورماه به بعد، به صورت اینترنتی قابل انجام است.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز تردد از فرمانداری

با توجه به اینکه ممکن است به دلایل مختلف نیاز داشته باشید تا مجوز تردد بین شهری را دریافت کنید. اما این که مجوز را برای چه کاری می‌خواهید هم مهم است، باید مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید. این مدارک برای دریافت هر مجوزی نیز با همدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال کسی که در یک شهر ساکن است و ممکن است دائم در رفت و آمد باشد، باید با نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری آشنا باشد تا جریمه‌ای به او تعلق نگیرد. در این مواقع باید مدارک زیر را هنگام اخذ مجوز به همراه داشته باشید:

• اجاره‌نامه یا سند خانه

• گواهی اشتغال

• قبض‌های خدماتی

• کارت ماشین یا برگ سبز خودرو

در صورتی که فرد به دلیل مشکلات پزشکی و دریافت خدمات پزشکی قصد ورود به شهر دیگری را دارد، نیز مدارک دیگری را باید ارائه دهد که شامل موارد زیر هستند:

• کارت ماشین یا برگ سبز خودرو

• قبوض خدماتی

• مدارک پزشک دال بر این که باید وارد شهر شود

تردد جاده‌ای

البته در حال حاضر که دریافت مجوز به صورت اینترنتی است، نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری و ارسال مدارک مورد نیاز به صورت دیگری انجام می‌شود. از این رو باید قبل از اینکه به سامانه ثبت درخواست مجوز تردد بین شهری مراجعه کنید، نکاتی را در نظر داشته باشد که شامل موارد زیر هستند:

در این سامانه باید مدارک لازم را آپلود کنید. از این رو تصویر مدارک با فرمت jpg و حداکثر حجم ۵۱۲ کیلوبایت باشد.

اگر از دوربین گوشی‌تان برای عکس از مدارک استفاده می‌کنید، باید کیفیت تصاویر خوب باشد و در صورتی که تصاویر ناخوانا باشد مجوز تأیید نخواهد شد.

پس از بارگذاری مدارک باید پیامک کد رهگیری دریافت کنید در غیر این صورت شما مراحل و نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری را به درستی انجام نداده‌اید.

پس از این مرحله فرمانداری اطلاعاتی را که توسط شخص بارگذاری شده است، بررسی می‌کند و در صورت کامل بودن آن‌ها مدارک را تأیید می‌کند. پس از این مرحله، تأیید دریافت مجوز برای متقاضی پیامک می‌شود. در این زمان می‌توان از بخش پیگیری درخواست‌ها، مجوز را دریافت کرده و پرینت بگیرید تا همیشه همراهتان باشد.

به یاد داشته باشید، کد رهگیری که دریافت می‌کنید این امکان را به شما می‌دهد تا وضعیت مجوز تردد بین شهری در سامانه را پیگیری کنید.

جریمه تردد بین شهری چقدر محاسبه می‌شود؟

با توجه به اهمیت بالایی که شیوع ویروس کرونا دارد و باعث شده است تا افراد زیادی جان خود را از دست بدهند، سخت گیری‌هایی برای تردد بین شهری در نظر گرفته شده است. در پی این سخت‌گیری‌ها و محدودیت تردد، در صورت تخلف رانندگان، جریمه‌ای هم به تردد غیرمجاز بین شهری تخصیص داده شده است. البته نرخ ثابتی برای جریمه در نظر گرفته نشده؛ اما به صورت معمول در محدودیت‌هایی که برای شهرهای قرمز در نظر گرفته شده است، جریمه در حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان خواهد بود.

این مقدار جریمه که برای این تخلفات در نظر گرفته می‌شود، با توجه به وضعیت کرونا در آن شهرها و استان‌های اطراف، ممکن است تغییر کند. پس باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است گاهی تا یک میلیون تومان هم جریمه شوید. پس حتماً نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری را بدانید و در صورت نیاز آن را دریافت کنید تا در زمان حضور در شهر مقصد و ورود به آن، جریمه‌ای برایتان ثبت نشود.

جریمه ثبت شده توسط دوربین

حال که نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری را در ایام سخت کرونایی می‌دانید، ممکن است از خودتان بپرسید جریمه‌هایی که به صورت اتوماتیک توسط دوربین‌ها ثبت می‌شوند چه سرنوشتی دارند؟

در این مواقع هم می‌توان با مراجعه به پلیس + ۱۰ و ارائه مجوز تردد، به راحتی جریمه‌های موجود را حذف کنید.

با توجه به مواردی که گفته شد، در صورتی که نیاز به تردد بین شهری مجاز داشته باشید، به راحتی امکان دریافت مجوز را دارید. بدین صورت نگرانی از بابت جریمه‌های هنگفتی که در این زمینه اتخاذ شده است نخواهید داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد