موضوعات داغ

جی دی پاور: بسیاری از فناوری‌های جدید در خودروهای مدرن بلااستفاده‌اند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مطابق نتایج یک مطالعه جدید که توسط موسسه آمریکایی جی دی پاور انجام شده است، مالکان خودروهای مدرن علاقه چندانی به استفاده از فناوری‌های جدید به کار رفته در این خودروها ندارند.

مطابق این تحقیق حدود یک سوم فناوری‌های پیشرفته موجود در خودروهای جدید استفاده می‌شوند. همچنین کمتر از نیمی از مالکان خودروهای جدید از فناوری‌های پیشرفته طی 90 روز اول مالکیت از این فناوری‌ها استفاده کرده‌اند. 61 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که هرگز از فناوری‌های پیشرفته داخل خودرو استفاده نکرده‌اند و 51 درصد می گویند که نیازی به آن ندارند.

کریستین کولودج ، مدیر اجرایی رابط انسان و ماشین در J.D. Power ، در این باره می‌گوید: خودروهای امروزی به شدت مجهز هستند و اکثر آن‌ها به سیستم‌های رانندگی خودران مجهز شده‌اند. بهتر است تا مالکان خودروهای امروزی متوجه باشند در ازای چه تجهیزاتی بهای بیشتری را پرداخت کرده‌اند، با این حال همچنان استفاده از برخی ویژگی‌های مدرن برای آن‌ها اتلاف وقت به نظر می‌رسد.

مطابق تحقیقات جی دی پاور، نمایش دوربین عقب روی آینه وسط و سایر دوربین‌های جانبی، پرطرفدارترین ویژگی‌های نوین در خودروهای امروزی هستند. در سوی مقابل سیستم‌های تشخیص حرکتی بیشترین میزان نارضایتی را ثبت کرده‌اند، به گونه‌ای که از 100 مالک 41 نفر در خصوص عملکرد ضعیف سیستم‌های تشخیص حرکت اتومبیل خود شاکی بوده‌اند.

تسلا بالاترین امتیاز غیررسمی را در این مطالعه به دست آورد اما در مجموع آمار جمع شده از 15 ایالت، جنسیس با کسب نمره 634 در رده اول قرار گرفت. برندهای کادیلاک، بی ام و، ولوو و مرسدس بنز نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در بخش خودروهای پرفروش و غیرلوکس نیز هیوندای و کیا در رتبه‌های نخست قرار گرفتند و پس از آن‌ها نیز نیسان، سوبارو و جنرال موتورز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد