موضوعات داغ

پاناسونیک برای تسلا باتری هایی با ظرفیت 5 برابری تولید خواهد کرد

عکس مطلب اول

کمپانی بزرگ پاناسونیک به تازگی از نمونه اولیه باتری پیشرفته تری رونمایی کرده که ظرفیت ذخیره سازی آن پنج برابر ظرفیت ذخیره سازی باتری های فعلی است. به گفته رئیس شرکت پاناسونیک، باتری جدید به عمیق تر شدن روابط تجاری با غول تولیدکننده خودروهای الکتریکی آمریکایی، یعنی تسلا کمک خواهد کرد.

کازوئو تادانوبو در طول میزگرد رسانه ای و رونمایی اولیه از باتری جدید به این نکته اشاره کرد که پاناسونیک به هیچ وجه قصد نداشته باتری EV لیتیم آهن فسفاتی جدید را با قیمت ارزان تری تولید کند.

باتری 4680 پاناسونیک
کمپانی ژاپنی در سال جاری خط تولید آزمایشی جدیدی را برای ساخت قالب 4680 در کشورش راه اندازی کرده است که به سلول باتری با عرض 46 میلیمتر و طول 80 میلیمتر اشاره می کند. به گفته تسلا، این قالب می تواند علاوه بر افزایش میزان ذخیره انرژی و کاهش چشمگیر هزینه باتری، موجبات افزایش صد برابری در تولید باتری تا سال 2030 را فراهم آورد.

تادانوبو گفت: ما این (باتری) را به سبب خواسته شدید طرف مقابل ساخته ایم و فکر می کنیم که این محصول موجب تقویت روابط (بین دو شرکت) می شود.

پافشاری و تمایل پاناسونیک جهت تقویت روابط تجاری با تسلا به این خاطر است که سازنده خودروهای الکترونیکی آمریکایی با تأمین‌کننده‌های دیگری به غیر از پاناسونیک نیز همکاری می‌کند و تاکنون قراردادهای متعددی با شرکت کره‌ای LG Energy Solution و همین‌طور شرکت چینی CATL بسته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد