موضوعات داغ

شورلت کوروت Z06 مدل 2023 با قدرتمندترین موتور V8 دنیا رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وقتی نام پورشه، فراری یا لامبورگینی را می‌بریم درباره نقطه اوج طراحی موتورهای احتراق داخلی صحبت می‌کنیم، اما شاید شورلت با C8 کوروت Z06 جدیدش به نقطه اوج مهندسی خودش دست یافته باشد. کوروت Z06 جدید دارای یک میل‌لنگ تخت در موتور سفارشی جدیدش خواهد بود که حالا قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی V8 در دنیاست.

این موتور می‌تواند در دور موتور ۸۴۰۰ دور در دقیقه توان ۶۷۰ اسب بخار و در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه گشتاور ۶۲۴ نیوتن متر تولید کند. شورلت شتاب و سرعت نهایی این مدل را اعلام نکرده است، اما کوروت Z06 با وزن خشک ۱۵۶۱ کیلوگرم و جعبه‌دنده دوکلاچه هشت سرعته قطعاً شتاب بالایی خواهد داشت.

شورلت کوروت Z06 مدل 2023

چرخ‌های جلو ۲۰ در ۱۰ اینچ و چرخ‌های عقب ۲۱ در ۱۳ اینچ هستند. تایرها میشلن سفارشی هستند که نسخه پایه دارای تایرهای پایلوت اسپرت 4S و پکیج Z07 مخصوص پیست دارای تایرهای کاپ 2 R است. بدنه کوروت Z06 برای مهار این تایرها در جلو ۳۰ میلیمتر عریض‌تر و در عقب ۴۰ میلیمتر عریض‌تر است. چرخ‌های اصلی آلیاژی هستند، اما پکیج Z07 دارای چرخ‌های فیبر کربنی است که ۱۸.۶ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش می‌دهند.

ترمزها نیز تقویت شده‌اند و نسخه اصلی دارای دیسک‌های فولادی ۳۷۰/۳۸۰ در جلو و عقب با کالیپرهای شش پیستون برمبو و نسخه Z07 دارای دیسک‌های کربن سرامیکی ۳۹۸/۳۹۱ در جلو و عقب است. شورولت کوروت C8 Z06 به شکل کوپه و رودستر در دسترس خواهد بود.

شورلت کوروت Z06

در کابین شاهد یک سیستم دورسنجی جدید هستیم که از طریق نمایشگر سرگرمی رسانه‌ای در دسترس است و امکانات بیشتری نسبت به سیستم کنونی مورد استفاده در C8 استینگری ارائه می‌دهد.

Z06 جدید پاسخ شورولت به ابرخودروهای سنتی اروپایی است. مدل‌هایی از جمله پورشه 911 GT3، لامبورگینی هوراکان STO، مک‌لارن 765LT و فراری ۴۸۸ پیستا حالا رقیب جدیدی دارند که در جاده‌ها نیز مانند دوران باشکوهش در پیست‌های آمریکا قدرتمند است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد