موضوعات داغ

پیش از خرید بیمه شخص ثالث به مواردی توجه کنیم؟

عکس مطلب اول

تمام رانندگان می‌دانند هنگامی که اقدام به خرید خودروی جدید می‌کنند، اخذ و خرید بیمه شخص ثالث ضروری است. شاید برایتان سوال باشد که شخص ثالث به چه کسی گفته می‌شود و اصلا چرا نام این بیمه شخص ثالث است.

در پاسخ باید گفت، شخص ثالث کسی است که در جریان یک حادثه‌ی رانندگی آسیب بدنی می‌بیند و یا متحمل ضرر مالی خواهد شد.

در چنین شرایطی لازم است راننده دارای بیمه شخص ثالث باشد تا بیمه بتواند ضررهای مالی یا آسیب‌های جانی زیان‌دیده را جبران کند.

چرا خرید بیمه شخص ثالث ضروری است؟

ممکن است برخی از رانندگان تازه‌کار یا کسانی که در اخذ و خرید بیمه شخص ثالث تعلل می‌کنند، ندانند که این کار چقدر خطرناک است.

بنابراین هنگام خرید بیمه شخص ثالث لازم است بدانید حرکت خودروها بدون داشتن بیمه شخص ثالث ممنوع است و پلیس راهنمایی‌ورانندگی می‌تواند خودرو را توقیف کند.

علاوه بر این لازم است بدانید بدون داشتن بیمه شخص ثالث و در صورت بروز سانحه، راننده‌ی مقصر باید شخصا تمام خسارات ناشی از ضررهای مالی یا جانی را بپردازد و اگر از انجام این کار خودداری کند، زندانی خواهد شد.

بنابراین لازم است بدانید اهمیت بیمه شخص ثالث چقدر است و هنگام خرید آن حتما این موارد را در نظر داشته باشید.

تخفیف خرید بیمه شخص ثالث

اگر قصد دارید ماشین کارکرده خود را بیمه کنید، لازم است بدانید سوابق بیمه‌ای مالک قبلی خودرو برای شما محاسبه نخواهد شد. بنابراین در خرید خودرو نباید با ادعای داشتن تخفیف وسوسه شوید.

با این حال شرکت‌های بیمه‌گر امکانی را فراهم کرده‌اند که هر فرد درصورت فروش ماشین خود و خرید خودرویی تازه، بتواند سوابق بیمه‌ای خود در تخفیف بیمه شخص ثالث را دوباره استفاده کند و یا آن را به اعضای درجه یک خانواده‌اش بسپارد.

بنابراین اگر قرار است ماشین همسر، والدین یا فرزندان‌تان را بیمه کنید و خودتان دیگر به سوابق بیمه‌ای نیاز ندارید، می‌توانید آن را برای خانواده انتقال دهید.

حق ‌السهم بیمه و نوع خودرو

قبل از آنکه از شرکت‌های بیمه‌گر اقدام به خرید بیمه شخص ثالث کنید، یادتان باشد کاربری خودروها در حق‌السهم بیمه‌ی آن‌ها اثر می‌گذارد.

به‌طور مثال تاکسی‌های شهری و خودروهای آموزش رانندگی باید حق‌السهم بیشتری بپردازند و شرکت‌های بیمه‌گر نباید مبلغی معادل این خودروها را از شما دریافت کنند.

پرداخت حق بیمه

جالب است بدانید در کنار تخفیف عدم سانحه، درصورت دیر پرداخت‌کردن حق‌السهم بیمه، مشمول پرداخت جریمه خواهید شد و این جریمه به‌صورت روزشمار تا یک سال اعمال خواهد شد.

به همین دلیل هنگام خرید بیمه شخص ثالث باید به تاریخ اقساط آن دقت کنید، شروع و پایان مدت بیمه‌نامه را به‌ خاطر بسپارید و برای پرداخت اقساط برنامه‌ریزی کنید. در غیر اینصورت وقوع هر سانحه‌ای ممکن است موجب ضررهای مالی هنگفتی شود.

میزان پوشش بیمه‌ها

بسته به آنکه برای خرید بیمه شخص ثالث به‌سراغ کدام بیمه‌گر می‌روید، خدماتی که دریافت خواهید کرد هم متفاوت خواهد بود. در سال 1400 حداقل میزان پرداختی شرکت‌های بیمه‌گر 16 میلیون تومان درنظر گرفته شد.

بنابراین زمانی که قرار است از یک بیمه‌گر خریداری کنید، لازم است طرح‌های مختلف بیمه‌ای را به‌دقت مطالعه کنید و میزان پوشش هر کدام را بدانید.

جالب است بدانید حتی در شرایطی که بیمه‌گر حداقل خسارات پرداختی را درنظر می‌گیرد، شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر، میزان تعهد بیمه‌ای شرکت مربوطه را افزایش دهید.

مدت اعتبار بیمه‌نامه

یکی دیگر از مواردی که در خرید بیمه شخص ثالث باید حتما به آن توجه کنید، مدت‌زمان اعتبار بیمه‌نامه‌ی صادرشده است.

بیمه‌ی شخص ثالث معمولا در بازه‌های چند روزه تا یک ساله وجود دارد و به‌صورت کلی قیمت طرح‌های یک‌ساله بسیار به‌صرفه‌تر از قیمت طرح‌های کوتاه‌مدت است.

کدام شرکت‌ها بهترین بیمه شخص ثالث را ارائه می‌کنند؟

پاسخ به این سوال کاملا نسبی است و نمی‌توان برای همه‌ی افراد یک نسخه تجویز کرد.

در بسیاری از مواقع افراد ترجیح می‌دهند با پرداخت مبلغ بیشتری، میزان بالای پرداخت خسارت را تضمین کنند؛ بنابراین این افراد بهتر است به سراغ شرکت‌هایی بروند که با وجود قیمت بالا، تعهدات بیشتری دارند.

در مقابل برخی از افراد هم ترجیح می‌دهند فرایند خرید بیمه شخص ثالث بیشتر بر پایه‌ی قیمت باشد تا کیفیت. برای این دسته از افراد نیز شرکت‌های بیمه‌گزاری وجود دارند که می‌توانند انتظارات آن‌ها را برآورده کنند.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث

تا چند سال پیش فرآیند صدور یا تمدید بیمه‌نامه‌ها فقط در دفاتر نمایندگی بیمه‌ها انجام می‌شد اما با شیوع کرونا تمام دستگاه‌ها مجبور شدند خدمات خود را به سمت آنلاین‌شدن پیش ببرند.

صدور و خرید بیمه‌نامه هم درحال حاضر به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. سایت بیمه بازار به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سایت‌های فروش و ارائه‌ی بیمه‌نامه، امکان خرید آنلاین و همچنین پرداخت اقساطی مبلغ آن را مهیا کرده است.

بیمه بازار ضمن آنکه با تمامی شرکت‌های بیمه‌ای همکاری می‌کند، تنها در چهار مرحله‌ بیمه‌نامه‌ی شما را تکمیل و صادر می‌کنند.

برای انجام این کار پس از استعلام قیمت بیمه شخص ثالث از شرکت‌های مختلف، شما باید مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید تا پس از تایید کارشناسان صدور بیمه‌نامه انجام شود.

جمع‌بندی

دیدید که در کنار توجه به موارد ایمنی برای دریافت بیمه شخص ثالث، امکان خرید آنلاین آن نیز وجود دارد و دیگر نیاز نیست ساعت‌ها وقت خود را صرف رفت‌وآمد برای صدور بیمه‌نامه کنید.

فراموش نکنید خرید بیمه شخص ثالث برای تمام خودروها ضروری است و اگر موعد این بیمه‌ی شما تمام شده یا هنوز برای دریافت آن اقدام نکرده‌اید، در اسرع وقت این کار را انجام دهید.

خدمات آنلاین بیمه بازار، کار شما را ساده کرده است و فقط کافی است با چند کلیک بیمه‌ی موردنظر و مناسب خود را خریداری و دریافت کنید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد