موضوعات داغ

خودروی کمیاب میتسوبیشی گالانت AMG را ببینید، محصول مشترک ژاپن و آلمان!

عکس مطلب اول

با شنیدن یا خواندن کلمه AMG ممکن است به طور ناخودآگاه نام مرسدس در ذهن ما تداعی شود و این موضوع دلیل خوبی دارد. کمپانی AMG در سال 1967 تأسیس شد و بیش از 30 سال وقت خود را صرف رقابت‌پذیری و تیونینگ ماشین‌های مرسدس کرد، تا اینکه دایملر در سال 1999، کل شرکت را تحت کنترل خود درآورد.

اما پیش از واگذاری به دایملر، AMG هر از گاهی با برندهای دیگری همکاری می‌کرد. خودروی بسیار نادر میتسوبیشی گالانت AMG تیپ 1 ماحصل یکی از همین همکاری‌ها است که تولید آن به سال 1990 بازمی‌گردد. گالانت AMG یکی از 500 خودرویی است که مخصوص بازار ژاپن ساخته شده و اکنون از طریق وب‌سایت حراجی Collecting Cars به فروش می‌رسد.

نمای درون کابین گالانت AMG

اما یک نکته مهم درباره میتسوبیشی گالانت AMG تیپ 1 وجود دارد. اجازه ندهید نام AMG شما را فریب دهد. این محصول هیچ شباهتی به سایر ماشین‌های AMG ندارد. به جای یک موتور 8 سیلندر که قدرت خود را به تایرهای عقب منتقل کند، تنها یک موتور 4 سیلندره با تنفس طبیعی از طریق گیربکس 5 سرعته دستی باعث حرکت چرخ‌های جلو می‌شود.

موتور 2 لیتری 4G63 جاسازی‌شده در گالانت AMG دارای پیستون‌های تراکم بالا، بادامک‌های برجسته‌تر، فنرهای سوپاپ تیتانیومی، سیستم‌های اگزوز و مکش جدید و یک ECU بهبودیافته است که می‌تواند قدرتی معادل با 168 اسب بخار و گشتاور تقریباً 191 نیوتن بر متر را تولید کند. این مشخصات چندان امروزی به نظر نمی‌رسد، اما در سال 1990 بسیار قابل‌ملاحظه و تحسین‌برانگیز بود. بد نیست بدانید خودروی مرسدس 190E با موتور 2.5 لیتری 16 سوپاپه در همان دوران ساخته شده و قدرت آن به 201 اسب بخار می‌رسید.

نمای پشتی میتسوبیشی گالانت AMG

با اینکه میتسوبیشی گالانت AMG همانند E190 جذاب یا متمایز نیست، اما رنگ‌آمیزی خاکستری فلزی که تا چرخ‌های 15 اینچی کشیده شده، ظاهر خوب و قابل قبولی را به این خودروی قدیمی بخشیده است. نشان AMG تقریباً در همه جای بدنه ماشین و همین‌طور درون کاپوت به چشم می‌خورد.

میتسوبیشی گالانت AMG تیپ 1 هم‌اکنون در نمایشگاه خودروی هنگ‌کنگ قرار دارد. این محصول اگرچه آن ماشین پرسرعت و پرسروصدایی نیست که از غول آلمانی انتظار می‌رفت، اما بدون شک در کنار One Hypercar (خودروی آینده AMG) توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/8/22
چرت نگو کدام ماشین ایرانی ۱۶۸اسب قدرتشه میگی گالانت واسه قدیم خوب بوده
1400/8/25
شور زیادی نزن شیرت خشک میشه