موضوعات داغ

کاندیدهای بهترین خودروی سال 2022 معرفی شدند

عکس مطلب اول

برگزارکنندگان رقابت خودروی سال اروپا به تازگی از لیست کاندیدهای منتخب برای عنوان بهترین خودروی 2022 رونمایی کرده‌اند. با اینکه رقابت سال گذشته تنها بین 29 خودرو بود، اما رقابت امسال بین 39 خودروی فوق‌العاده صورت می‌گیرد. خودروهای متعددی وجود دارند که می‌توانند در این لیست قرار گیرند، اما یا هنوز وارد بازار اروپا نشده‌اند، یا تست رانندگی از آن‌ها گرفته نشده است. برای مثال خودروهای سیتروئن C5 X، کیا اسپورتیج، نیسان آریا و اوپل استرا می‌توانند در رقابت سال آینده شرکت کنند.

به علاوه، خودروهای جنسیس که در حال حاضر تنها در سه کشور اروپایی فروخته می‌شوند، در لیست کاندیدهای رقابت بر سر عنوان بهترین خودروی سال 2022 حضور ندارند. بد نیست بدانید که یکی از شروط شرکت در این مسابقه، حضور هر خودرو حداقل در پنج بازار اروپایی است.

نام خودروهای چینی نیز برای نخستین بار در لیست کاندیدهای انتخابی به چشم می‌خورد. هیبریدهای Lynk & Co 01 و MG EHS و همین‌طور مدل‌های الکتریکی Aiways U5 و MG Marvel R با تمام شرایط لازم برای شرکت در رقابت همخوانی دارند.

7 فینالیست نهایی در تاریخ 29 نوامبر معرفی شده و نتیجه قضاوت داوران در فوریه سال 2022 اعلام خواهد شد. در ابتدا مراسم اهدای جایزه هم‌زمان با افتتاحیه نمایشگاه Geneva Motor برنامه‌ریزی شده بود. حال که نمایشگاه لغو شده، برگزارکنندگان باید مراسم اهدای جایزه را در رویداد جداگانه‌ای برپا کنند. سرجی نایمسکی (معاون سردبیر Auto Review) از طرف روسیه در هیات داوران رقابت خودروی سال اروپا حضور دارد. بد نیست بدانید برنده خودروی سال 2021، تویوتا یاریس هاچ بک بود.

نام خودروهای منتخب سال 2022
Skoda Enyaq iVMercedes-Benz C-classDS 9Aiways U5
Skoda FabiaMercedes-Benz CitenFord Mustang Mach-EAudi e-tron GT
Subaru OutbackMercedes-Benz EQSHonda hr-vAudi Q4 e-tron
Tesla Model YMG EHSHyndai BayonBMW Second Series Coupe
Toyota HighlanderMG Marvel RHundai Ioniq 5BMW Second Series Active Tourer
Toyota Yaris CrossNissan QashqaiKia EV6BMW i4/ Fourth Series Gran Coupe
Volkswagen CaddyOpel MokkaLexus nxBMW iX
Volkswagen ID 4Peugeot 308Lynk & Co 01Cupra Born
Volkswagen T7 MultivanRenault ArkanaMaserati MC20Dacia Spring
 Renault Megane E-TechMcLaren ArturaDS 4

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد