موضوعات داغ

خرید لامپ هدلایت و پولیش ماشین از تاپیک کالا

عکس مطلب اول

لامپ هدلایت خودرو ترکیبی از گازها و فلزات است که نور سفید یا آبی درخشانی ایجاد و سبب می¬شوند تا در شب و تاریکی با امنیت و آرامش بیشتری رانندگی کنیم. همچنین بدنه هر خودرویی در طول سالیان متمادی استفاده به دلیل شرایط طبیعی و محیطی دچار آسیب¬هایی می¬شود. بهترین روش برای رفع این آسیب¬ها و ایجاد ظاهر جذاب برای خودرو با استفاده از پولیش بدنه خودرو امکان‌پذیر است.

اگر تمایل دارید در خصوص لامپ هدلایت و پولیش ماشین اطلاعاتی کسب کرده و از قیمت هدلایت و عوامل کلیدی در خرید هریک آگاهی یابید، ت انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت هدلایت!

به‌منظور خرید هدلایت می¬توان به سایت تاپیک کالا مراجعه و انواع هدلایت¬ها با برندهای مختلف را مشاهده و در کنار اطلاع از ویژگی¬ها و مشخصات هدلایت موردنظر، قیمت روز هدلایت را مشاهده و در صورت لزوم به‌صورت آنلاین به خرید اینترنتی هدلایت مدنظر از سایت تاپیک کالا اقدام نمود.

هدلایت چیست؟

چراغ جلو خودرو وظیفه روشنایی مسیر را بر عهده دارد. یکی از انواع لامپ¬هایی که در کنار لامپ هالوژنی و لامپ زنون در چراغ¬های خودرو مورداستفاده قرار می¬گیرد هدلایت است.

هدلایت لامپ LED است که به‌جای لامپ اصلی در چراغ جلو ماشین قرار می¬گیرد.

هدلایت¬ها طول عمر طولانی دارند و در برابر ضربه در تصادفات نسبت به لامپ معمولی ماشین مقاومت بالاتری از خود نشان می¬دهند. هدلایت¬ها مصرف انرژی کمی دارند و سریع روشن می¬شوند.

اما در کنار تمام مزایایی که هدلایت¬ها دارند از جمله عیوب آن¬ها می¬توان به نیازمند به فن بودن آن¬ها اشاره کرد، زیرا به‌شدت در برابر حرارت حساسند. از دیگر معایب هدلایت¬ها حساسیت آن¬ها به ولتاژ است و می¬بایست با ولتاژی بالاتر از حداقل ولتاژ مورد نیازشان تغذیه شوند.

هنگام خرید لامپ هدلایت به چه نکاتی توجه کنیم؟

تکنولوژی LED و SMD هدلایت¬ها سبب کیفیت آن¬ها شده و امروزه بیشتر از چراغ اصلی خودرو مورداستفاده قرار می¬گیرد. هدلایت مناسب به دلیل مقاومت بالا و نور مناسب از لامپ اصلی خودرو محبوب‌تر است.

در زمان خرید هدلایت پایه لامپ و نوع خودرو حتماً می¬بایست قید شود، به دلیل اینکه اگر پایه لامپ متفاوت باشد قابلیت تبدیل را نخواهد داشت.

در زمان خرید هدلایت می¬بایست به تعداد اضلاع نوردهی توجه شود، زیرا هرچه تعداد اضلاع نوردهی بیشتر باشد ناحیه پخش نور وسیع¬تر و گسترده¬تر خواهد شد. تعداد اضلاع نوردهی می¬تواند یک، دو و یا چهارضلعی باشند. اضلاع نوردهی را با SMD نشان می¬دهند.

لامپ¬های معمولی خودرو بازدهی معادل 20 لومن وات دارند به این معنی که بابت هر 1 وات توان مصرفی 20 لومن خروجی نور خواهند داشت. این عدد در هدلایت¬ها به 50 لومن وات افزایش پیدا می¬کند و این به معنای تولید شدت نوری بالاتر است.

باید در زمان خرید و نصب هدلایت توجه شود که نصب هدلایت مرغوب علاوه بر افزایش توان، الگوی نوردهی چراغ نیز همانند خط cut off حفظ خواهد شد.

در زمان خرید هدلایت باید توجه شود که واحد لومن بیانگر شدت نور یا میزان نوردهی هدلایت است که روی بسته¬بندی هدلایت درج می¬شود و با نماد LM نمایش داده می¬شود.

انواع هدلایت که باید بشناسید!

انواع هدلایت¬ها بر اساس فن هدلایت، درایور یا ترانس هدلایت و پایه لامپ هدلایت به انواع مختلفی تقسیم می¬شوند.

از لحاظ فن هدلایت، هدلایت¬ها به دودسته فن دار و بدون فن تقسیم شوند. اگر هدلایت دارای فن باشد، فن به‌صورت کناری، توربینی، ترکیبی یا فن هیت سینک خواهد بود.

ترانس هدلایت نوسان برق ورودی خودرو را گرفته و ولتاژ برق را در صورت لزوم افزایش خواهند داد. هدلایت¬های بدون درایور که به آن¬ها all in one گویند، در ساختار درونی خود دارای درایور یا ترانس می¬باشند.

پایه لامپ هدلایت همان سوکت لامپ است که برای هر ماشینی و هر نوع نوری (نور پایین، نوربالا و نور پروژکتور) متفاوتند. این پایه لامپ‌ها در انواعی چون H1، H3، H4، H7، H8، H9، H10، H11، H13، 880، 9005، 9006، 9007، 9012، D2H، D2S، D4S، D2R، D1S، D3S و H16 تقسیم می¬شوند.

عوامل موثر بر قیمت پولیش ماشین!

به‌منظور خرید پولیش می¬توان به سایت تاپیک کالا مراجعه و انواع پولیش¬ها با برندهای مختلف را مشاهده و در کنار اطلاع از ویژگی¬ها و مشخصات پولیش موردنظر قیمت پولیش ماشین را مشاهده و در صورت لزوم به‌صورت آنلاین به خرید اینترنتی پولیش مدنظر از سایت تاپیک کالا اقدام نمود.

هدلایت

پولیش ماشین چیست؟

یک از روش¬ها برای ایجاد زیبایی خودرو و برداشتن خط‌وخش ازروی بدنه خودرو پولیش ماشین است. پولیش ماشین و نحوه انجام درست آن، نه‌تنها خط‌وخش سطحی را از بین می¬برد بلکه شفافیت و درخشندگی را به رنگ خودرو بازمی‌گرداند.

در واقع پولیش یک‌لایه نازک از سطح رنگ را بر می¬دارد. پولیش ماده کرمی است که خاصیت سایندگی و براق¬کنندگی دارد. از پولیش به‌منظور خط و خش¬های ایجاد شده بر روی بدنه خودرو استفاده می¬کنند.

پولیش و واکس با یکدیگر متفاوتند. واکس یک‌لایه روغنی به سطح رنگ ماشین اضافه می¬کند، بنابراین در ترتیب انجام آن¬ها ابتدا می¬بایست پولیش بدنه خودرو و بعد واکس آن انجام شود.

اگر رنگ خودرو کدر شده باشد و یا روی آن خطوط ریز بسیاری ایجاد شده باشد زمان پولیش ماشین فرارسیده است. همچنین اگر بدنه خودرو در اثر تصادف یا برخورد شی تیز مانند شاخه درختان آسیب‌دیده باشد، با استفاده از پولیش خودرو لکه‌ها و خط و خش¬های ایجاد شده روی بدنه خودرو را از بین می¬بریم. همچنین یکی از فنونی که صاحبان خودرو برای گران¬تر فروختن خودروی خود می¬توانند انجام دهند، پولیش ماشین است، زیرا رنگ کدر و مات رنگ را از بین برده و با ازبین‌بردن خطوط روی بدنه باعث زیبایی و تمیزی بدنه خودرو می¬شوند.

کارشناسان توصیه می¬کنند باتوجه‌به برداشتن یک‌لایه نازک رنگ از ماشین در اثر پولیش ماشین، عملیات پولیش ماشین سالی یکبار انجام شود. پولیش ماشین را می¬توان با دستگاه یا بدون استفاده از دستگاه انجام داد. دستگاه پولیش ماشین چرخشی یا از نوع دوکاره یا دوال اکشن یا اوربیتال است.

پولیش

خرید پولیش ماشین از سایت تاپیک کالا

در زمان خرید پولیش ماشین باید به نکاتی توجه کرد، زیرا در صورت عدم رعایت این نکات نتایج معکوس و زیانباری به وجود خواهد آمد. عموماً پس از پولیش ماشین نیاز به واکس ماشین خواهیم داشت، لذا اگر در زمان خرید پولیش توجه شود که پولیش خریداری شده دارای موادی برای واکس ماشین نیز باشد از دوباره¬کاری نجات خواهیم یافت. پولیش ماشین که همراه با واکس باشد پس از استفاده درخشندگی بالایی به سطح بدنه خودرو خواهند داد. پولیش ماشین مناسب علاوه بر برق کردن و رفع ماتی رنگ توانایی رفع خراش¬های سطحی بر بدنه خودرو را نیز خواهد داشت. در زمان خرید پولیش ماشین در نظر بگیرید که پولیش زبر به رنگ قرمز و اخرایی و پولیش نرم به رنگ سفید و کرمی است و با توجه به کاربرد یکی را نباید به جای دیگری مورد استفاده قرار داد.

انواع پولیش ماشین که باید بشناسید!

پولیش در دو نوع کلی نرم و زبر است.

پولیش نرم برای ازبین‌بردن خطوط سطحی بر بدنه خودرو استفاده می¬شود. درصورتی‌که بدنه خودرو آسیب جدی ندیده باشد از این نوع پولیش استفاده می¬کنند. پولیش نرم ماتی رنگ خودرو را از بین برده و باتوجه‌به خاصیت سایندگی و براق¬کنندگی آن گردوغبار روی رنگ را برداشته و رنگ بدنه خودرو را براق¬تر از قبل می¬کند. پولیش نرم به رنگ کرم یا سفید است.

پولیش زبر برای ازبین‌بردن خطوط عمیق بر بدنه خودرو استفاده می¬شود. به‌منظور تشخیص خطوط سطحی و عمیق ناخن را روی خط مربوط به آسیب قرار می¬دهیم اگر ناخن به سطح آهن بدنه خودرو رسید خطوط عمیق و در غیر این صورت خطوط سطحی خواهند بود. از پولیش زبر برای شفاف کردن طلق چراغ خودرو که مات شده است نیز استفاده می¬کنند. پولیش زبر به رنگ قرمز یا اخرایی است.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد