موضوعات داغ

تعیین خط گرندپری قطر، همیلتون سریعتر از همیشه

عکس نویسنده
پاشا تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

پیشتازی دوباره لوئیس همیلتون در تعیین خط پیست لوسیل قطر.

لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس موفق به کسب پل پوزیشن گرندپری قطر شد. این پل پوزیشن در حالی به دست آمد که رقیب او در کورس قهرمانی، مکس ورشتاپن با فاصله ی 0.455 ثانیه در رده دوم قرار گرفت. هم تیمی او والتری بوتاس که میتوانست نقش کلیدی برای مسابقه ی همیلتون داشته باشد، هنگام ثبت زمانی سریعتر ، به علت پرچم زرد در سکتور سه, نتوانست زمان خود را بهبود ببخشد. اما باید به این نکته توجه داشت که فاصله مکس با والتری بوتاس تنها 0.162 بود و این یعنی اگر پرچم زرد داده نمیشد ممکن بود شاهد قفل شدن ردیف اول توسط تیم مرسدس باشیم.

تیم آلفاتاوری عملکردی فوق العاده ای را تا آخر این هفته از خودشان نشان داده است. هر چند بخت با پیر گسلی همراه نبود و در آخرین تلاش خود در سکتور پایانی پنچر شد و علاوه بر عدم بهبود زمانش موفق به حفظ رده چهارم شد و این امر باعث شداز بهبود تایم رانندگان پشت سر خودش یعنی مکس و بوتاس نیز جلوگیری کند.

لوئیس همیلتون ، مکس ورشتاپن ، والتری بوتاس و کارلوس ساینز به Q3 راه پیدا کردند و مسابقه را با تایرهای مدیوم شروع خواهند کرد و سایر رانندگان راه یافته به مرحله سوم تعیین خط مسابقه را بر روی تایر های سافت شروع خواهند کرد البته همانطور که دیدیم کارلوس ساینز در لحاظات پایانی Q2 موفق به ثبت سریعترین زمان گردید .

دور اول تعیین خط:

در لحظات پایانی دور اول تعیین خط ترافیک زیادی در پیست ایجاد شد. چرا که بدلیل عدم شناخت تیم ها از شرایط پیست لوسیل و اینکه با گذشت زمان چقدر پیست میتواند سریعتر شود بیشتر رانندگان سعی داشتند تا با تلاشی دوباره تایم خود را بهبود بخشند.در آخرین تلاش ، لنس استرول موفق به بهبود زمان خویش و در نتیجه باعث سقوط کیمی رایکونن به رده 16 اُم شد.

رانندگانی که در دور اول تعیین خط حذف شدند:

کیمی رایکونن رده 16 ، نیکولاس لطیفی رده 17 ، آنتونیو جیوناتزی رده 18 ، میک شوماخر و نیکیتا مازپین دو راننده تیم هاس به ترتیب رده 19 و 20 را کسب کردند.

دور دوم تعیین خط:

در دور دوم تعیین خط رانندگانی که در اولین تلاش خود موفق به ثبت زمان سریعی بر روی تایر های مدیوم نشدند از جمله سرجیو پرز راننده تیم ردبول و چارلز لکرلک، در فرصت های پایانی برای زدن تایم سریعتر بر روی تایر های سافت تلاش کردند اما هر دوی آنها موفق نشدند که تایم خود را بهبود بخشند. همینطور دنیل ریکاردو راننده تیم مکلارن که تایم خود را در پیست خالی و در 5 دقیقه پایانی ثبت کرد، موفق به بهبود زمان خود نشد.

رانندگانی که در دور دوم تعیین خط حذف شدند:

سرجیو پرز رده 11، لنس استرول رده 12، چارلز لکلرک رده 13، دنیل ریکاردو رده 14 و جرج راسل رده 15 را کسب کردند.

سرجیو پرز راننده تیم ردبول

دور سوم تعیین خط:

به نظر میرسد آخر هفته خوبی برای تیم آلفاتاوری در پیش رو باشد. پیر گسلی موفق به کسب رده چهارم و یوکی سونودا راننده تازه کار این تیم موفق به کسب رده هشتم شد. فرناندو آلونسو نیز عملکرد فوق العاده ای در هر سه دور تعیین خط از خود نشان داد و در نهایت موفق به کسب رده 5 ام شد و اما هم تیمی او استبان اکون , نتوانست به خوبی آلونسو عمل کند و مسابقه را یک رده جلو تر از سباستین فتل از رده 9 ام شروع خواهد کرد.

رده بندی رانندگان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد