موضوعات داغ

خودرو جدید اشکودا Slavia معرفی شد، سدان اقتصادی فولکس واگن

عکس مطلب اول

چند سالی است که شرکت اشکودا خودرو سدان جدیدی در بازار اروپا عرضه ننموده و تمامی خودروهای جدید شرکت اشکودا یا لیفت‌بک هستند یا هاچبک و کراس‌آوور. اما سدان جدید شرکت اشکودا بازهم در بازار اروپا عرضه نشده و در کشور هند عرضه‌شده است. سدان Slavia جایگزین اشکودا Rapid خواهد شد، جالب اینجاست که نمونه قدیمی اشکودا Rapid مخصوص بازار هند نیز برخلاف نمونه‌های مخصوص بازار اروپا لیفت‌بک نبود و بر اساس سدان فولکس‌واگن Polo ساخته‌شده است.

اشکودا Rapid هند

نام مدل جدید از میراث غنی شرکت اشکودا کشور چک گرفته‌شده است زیرا بنیان‌گذاران شرکت اشکودا یعنی

Vaclav Laurin وVaclav Klement تجارت خود را با ساخت و فروش یک دوچرخه‌ شروع کردند، آنها برای تجاری‌سازی دوچرخه خود برند Slavia را در سال 1896 به ثبت رساندند.

دوچرخه Slavia

با ارائه مدل اشکودا Slavia کانسرن فولکس‌واگن فاز دوم طرح 1 میلیارد دلاری خود با عنوان India 2.0 را آغاز کرده است تا حضور برندهای Skoda و Volkswagen در منطقه هند را به‌طور قابل‌توجهی تقویت کند. اولین مرحله از این استراتژی، عرضه کراس‌آوورهای دوقلوی فولکس‌واگن Taigun / اشکودا Kushaq بود و اکنون نوبت به سدان‌های نسبتاً ارزان‌قیمت رسیده است. بااین‌حال اشکودا Slavia جدید از صفر ساخته نشده است، درواقع اشکودا Slavia نسخه تغییریافته و اصلاح‌شده فولکس‌واگن Virtus برزیلی مدل 2017 است. فرم کلی بدنه هر دو خودرو یکسان است اما طراحان شرکت اشکودا قسمت جلو و عقب را بازطراحی کرده و تغییر داده‌اند.

فولکس واگن Virtus

از نمای جلو اشکودا Slavia شبیه اشکودا Fabia جدید به نظر می‌رسد، در نمونه پایه چراغ‌های هالوژن در جلو نصب می‌شوند ولی با پرداخت هزینه اضافی چراغ‌های LED نیز قابل‌ارائه است. قطر چرخ‌ها نیز 15 یا 16 اینچ است و در تمامی نمونه‌های اشکودا Slavia تمامی چراغ‌های عقب از نوع LED هستند.

اشکودا Slavia

اشکودا Slavia به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از اشکوداRapid است و از برخی جهات حتی از نسل اول Octavia (سری A4) نیز بزرگ‌تر است. فاصله بین دو محور اشکودا Slavia برابر با 2651 میلی‌متر و طول آن برابر با 4541 میلی‌متر است. علی‌رغم اینکه فاصله بین محورهای اشکودا Slavia و فولکس‌واگن Virtus یکسان است، اما اشکودا Slavia دقیقاً 59 میلی‌متر از فولکس‌واگن Virtus طویل‌تر است. عرض اشکودا Slavia برابر با 1752 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز برابر با 1487 میلی‌متر است. حجم صندوق‌عقب اشکودا Slavia نیز 521 لیتر است اما برخلاف رویه طراحی اشکودا هیچ‌گونه قلاب و سازمان دهنده اشیا در صندوق‌عقب اشکودا Slavia مشاهده نمی‌شود و از این لحاظ در اشکودا Slavia کمتر از راه‌حل‌های Simply Clever شرکت اشکودا استفاده‌شده است.

صندوق اشکودا اسلاویا

اشکودا Slavia طراحی داخلی منحصربه‌فردی دارد ولی کمی شبیه طراحی داخلی اشکودا Fabia است. نمونه پایه اشکودا Slavia دارای تهویه مطبوع معمولی، سامانه چندرسانه‌ای با صفحه‌نمایش 7 اینچ و دو کیسه هوا است ولی با پرداخت هزینه اضافی می‌توان نمونه مجهزتر اشکودا Slavia را خریداری نمود که دارای تجهیزات زیر است: کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای، پشت‌آمپر تماماً دیجیتال 8 اینچی، سامانه چندرسانه‌ای با صفحه‌نمایش 10 اینچی همراه با ره‌یاب، دوربین دنده‌عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با صفحه کنترلی لمسی، سانروف، سرد‌کن صندلی‌های جلو، آیینه‌های جانبی جمع‌شو برقی، سامانه ورود بدون استفاده از سوئیچ، روشن کردن موتور خودرو با استفاده از دکمه، چرخ‌های آلیاژی 16 اینچی دورنگ، شارژ بدون سیم موبایل و تار شدن خودکار آیینه عقب.

کابین اشکودا Slavia

اشکودا Slavia بر روی پلتفرم MQB-A0-IN ساخته‌شده است، یعنی نمونه‌ای از پلتفرم جهانی فولکس‌واگن که مخصوصاً جهت استفاده در بازار هند ساده‌شده است. خودروهای این پلتفرم دارای تعلیق عقب از نوع تیرپیچشی نیمه‌مستقل هستند و ترمز‌های عقب آنها نیز از نوع کاسه‌ای ارزان‌قیمت است. اشکودا Slavia با دو موتور 1.0 لیتری بنزینی توربو با حداکثر توان تولیدی 115 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 175 نیوتن‌برمتر و موتور 1.5 لیتری بنزینی توربو با حداکثر توان تولیدی 150 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 250 نیوتن‌برمتر عرضه خواهد شد. نمونه پایه 1.0 لیتری که سه سیلندر است با جعبه‌دنده دستی یا با جعبه‌دنده اتوماتیک معمولی و کلاسیک شش‌دنده عرضه خواهد شد. نمونه 1.5 لیتری که چهار ‌سیلندر است نیز با همان جعبه‌دنده دستی عرضه خواهد شد ولی جعبه‌دنده اتوماتیک آن از نوع هفت‌دنده دوکلاچه DSG است. تمامی نمونه‌های اشکودا Slavia مجهز به سامانه الکترونیکی کنترل پایداری هستند.

موتور اشکودا Slavia

مطابق طرح 1 میلیارد دلاری India 2.0 کانسرن فولکس‌واگن می‌بایست سطح بومی‌سازی محصولات خود در هند را به میزان 95 درصد برساند بنابراین موتور‌های اشکودا Slavia نیز در هند تولید خواهند شد ولیکن اشکودا Slavia فقط مختص به بازار هند نخواهد بود و در سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد. سرمایه‌گذاری کانسرن فولکس‌واگن و عرضه اشکودا Slavia در هند نمونه‌ای از تفاهم و همکاری دوجانبه‌ هند و جمهوری چک است و ای‌کاش این اتفاق مبارک برای کشور عزیزمان ایران هم رخ بدهد و شاهد سرمایه‌گذاری بلندمدت و حضور مستمر و بدون وقفه خودروسازان جهانی بزرگی همچون کانسرن فولکس‌واگن و تویوتا در کشور عزیزمان ایران نیز باشیم.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تصاویر و ویدئوهای اشکودا Slavia را تماشا کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد