موضوعات داغ

شاسی بلند چری OMODA 5 معرفی شد، خودرویی با طراحی منحصر به فرد و لوکس

عکس مطلب اول

نمایشگاه اتومبیل گانگجو به تازگی (19 نوامبر سال 2021) افتتاح شده است و در روز افتتاحیه، SUV جدید چری به نام ایکس سی (Chery X-C) رسما معرفی شد. با توجه به پلاک خودرو و تابلوی الکترونیکی نمایشگاه، می‌توان گفت خودروی آینده چری OMODA 5 نام دارد، که نخستین مدل شاسی‌بلند سایز متوسط پس از انقلاب محصولات Chery 4.0 به حساب می‌آید و ظاهرا در سه‌ماهه دوم سال 2022 عرضه می‌شود.

از لحاظ ظاهری، نمای جلوی خودروی جدید از یک طراحی مشبک بزرگ برخوردار بوده که شامل اجزای چهارگوش می‌شود، درست مثل اینکه چری OMODA 5 از آینده آمده است! بخش بالایی جلوپنجره مشبک به یک خط افقی با چراغ روشنایی باریک مجهز شده که نمای جلو را زیباتر می‌کند. چراغ جلو دارای طراحی مجزا بوده و چراغ‌های LED در آن‌ها به کار رفته است.

نمای جلو OMODA 5

نمای جانبی چری OMODA 5 با استفاده از عناصر طراحی، جذاب و چشم‌نواز شده و ظاهر شیک و مدرنی پیدا کرده است. خط کمر جانب خودرو دارای ناهمواری‌های موزون و متناسبی است که جلوه نور و سایه‌اندازی زیبایی را روی سطح بدنه ایجاد می‌کند.

چراغ‌های عقب خودرو به صورت افقی تعبیه شده و حالت تیزی دارند، اما منبع نور به کار رفته در آن‌ها از چیدمان عمودی برخوردار است. بدین ترتیب علاوه بر زیبایی، قابلیت تشخیص عقب بهبود می‌یابد. در ضمن، چراغ راهنمای عقب از جلوه جریان آب برخوردار است که حس تجملی بودن را تقویت می‌کند.

نمای عقب OMODA 5

در داخل کابین چری OMODA 5 رنگ مشکی برای عناصر مختلف غالب است. اما جزئیاتی مثل فرمان سه پره چندکاره و دریچه‌های تهویه با تریم رزگلد طراحی شده‌اند که آراستگی چشمگیری را به کابین بخشیده است. یک نمایشگر یکپارچه شامل صفحه ابزار LCD و نمایشگر کنترل مرکزی به خوبی در کابین جاسازی شده‌اند و طراحی داخلی را ستودنی می‌کند.

درون کابین OMODA 5

از لحاظ مشخصات فنی هنوز هیچ اطلاعات موثقی در دسترس نیست. با این وجود گفته می‌شود چری در آینده حق انتخاب مدل‌های 1.6T (موتور 1.6 لیتری توربو) و 2.0T (موتور 2.0 لیتری توربو) را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/3
واقعا چین تو صنعت خودروسازی داره پیشرفت خوبی میکنه، حداقل زیبایی خودردهاش ارزش داره، خودروی ایرانی هم ک همشون فرغون
1400/9/5
درسته چینی ها پیشرفت کردن ولی این ماشین اصلا لوکس نیست.
پهنای تایر هارو خداوکیلی نگاه کنید رسما شبیه دوچرخه شده. پهنای محور خیلی کمه. جلوپنجره ماشین بیخودی بزرگه و فیک هم هست. اسپلیتر جلو که باید برای خنک کاری ترمز ها و آیرودینامیک باشه فیک هست( شرط می‌بندم ترمز هاش هم اندازه پرایده اصن به خنک کاری نیاز ندارند)
لوله اگزوز ها فیک هستن ( چون ارتفاعشون زیاده اگه واقعی بودن فضای صندوقی باقی نمیموند)
موتور هاشون هم طبق معمول افتضاح
اصن چری کی تا حالا لوکس بوده؟
تنها برند لوکس ساز چینی هونکی هست که اونم اصلا قابل قیاس با پرمیوم های اروپایی و آمریکایی و ژاپنی نیست.
هیچ کدوم از چینی ها حتی با کره ای ها هم قابل قیاس نیستن ( شما هیوندای آیونیک ۵ رو مقایسه کنید با این ماشین. چینی ها از کره ای هم ۱۰ سال عقبن)
لطفاً واژه لوکس رو بی اعتبار نکنید.🙏🏻
1400/9/5
درد بلاشون بخوره تو سر ایران خودرو و سایپاِ آشغال ساز