موضوعات داغ

خودروهای برقی قابلیت اطمینان پایینی دارند، وضعیت نه چندان مناسب تسلا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای برقی از نظر قابلیت اطمینان در جایگاه خوبی قرار ندارند اما این مساله ربطی به پیشرانه‌ آن‌ها ندارد. طبق آخرین رتبه بندی کانسومر ریپورتس، خودروهای برقی از نظر قابلیت اطمینان در رتبه آخر قرار گرفته‌اند.

به طور کلی، خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهایی با موتور درون‌سوز، هیبریدی و یا PHEV قابل اعتمادتر هستند. علت امر بسیار ساده است چرا که به علت کم‌تر بودن قطعات متحرک موجود در خودرو، اشکالات کمتری در خودروهای الکتریکی مشاهده می‌شود. با این حال، آخرین رتبه‌بندی کانسومر ریپورتس Consumer Reports نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی به علت پیچیده‌تر بودن ساختارشان، از نظر قابلیت اطمینان آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

به نظر می‌رسد این مشکل ناشی از افزایش میزان فناوری‌های موجود در خودروهای برقی جدید است و به پیشرانه ربطی ندارد. تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که خودروهای الکتریکی لوکس غیرقابل اعتمادتر هستند، زیرا مشمول ویژگی‌های فناوری اطلاعاتی سرگرمی پیچیده‌تری می‌شوند. طبق گزارش، خودروهای برقی ارزان‌تر که از فناوری قدیمی‌ و ساده‌تر مانند نیسان لیف استفاده می‌کنند، عملکرد بسیار بهتری دارند.

تسلا در رتبه‌بندی قابلیت اطمینان برندها در جایگاه دوم قرار گرفت و تنها از لینکلن بالاتر بود. کانسومر ریپورتس بیان کرده است که تسلا مدل Y قابلیت اطمینان «بسیار پایین‌تر از حد متوسط» دارد و مدل 3 نیز با مشکلات زیادی رو به رو بوده است، اگرچه آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تسلاهای ساخت چین به طور قابل توجه‌ای بهتر از همتایان خود در فرمونت، ساخته شده‌اند.

به طور کلی نکته مثبت اصلی این است که اتومبیل‌های الکتریکی اساسا قابل اعتماد هستند و فقط فناوری به کار رفته در مدل‌های پیشرفته‌تر باعث ایجاد مشکلاتی از این قبیل شده است. مشاهده این که هایپراسکرین مرسدس چگونه از نظر قابلیت اطمینان در جایگاه بالایی قرار گرفته، جالب توجه است. همچنین، جالب توجه است که مرسدس هیچ برنامه‌ای برای ارائه صفحه نمایش 56 اینچی در هیچ یک از خودروهای غیر برقی خود ندارد - تجزیه و تحلیل کانسومر ریپورتس تایید می‌کند که ماشین‌های برقی معمولاً دارای جدیدترین و بهترین‌ فناوری هستند که به نوبه خود می‌تواند منجر به مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان شود.

لکسوس، مزدا و تویوتا قابل اعتمادترین برندها بودند. هر سه هیبریدهای متعددی ارائه می‌دهند و در برابر BEV ها مقاومت بالایی دارند. همچنین همه آن‌ها مایلند توسعه موتور احتراق داخلی را تا حد امکان حفظ کنند. در واقع، تویوتا و برند فرعی لکسوس قصد دارند با مزدا و چندین برند ژاپنی دیگر برای توسعه «گزینه‌های سوخت‌رسانی سبزتر» و تکنولوژی هیدروژن همکاری کنند. کانسومر ریپورتس برای هر سه ارزش زیاذی قائل بود و قبلا اشاره کرده بود که هیبریدها و PHEVها نسبت به خودروهای بنزینی و حتی خودروهای برقی هزینه پایین‌تری دارند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/11
تسلا اصن بدترین خودروساز تاریخ
ایلان ماسک ثروتمند ترین آدم دنیا بخش بزرگی از سهام این شرکتو داره.
والسلام
دفعه دیگه ببینم از یه شرکت گمنام چینی یه پروتوتایپ گذاشتین و قصد تخریب تسلا رو دارین دیگه سایتتون رو چک نمیکنم
از تسلا بکشید بیرون چون
بهترین خودرو های الکتریکی دنیا رو داره تولید میکنه.
1400/9/11
اتفاقاً الان كه تيتر رو ديدم اومدم همين رو بگم.
خيلي مسخرس ديگه، مياين از اشغالاي چيني و روسي يك جورى تعريف ميكنين و ماشين هاي درست حسابي رو ميكوبين كه انگار مردم نميفهمن.
1400/9/11
چین ماشینتی درجه چندمش رو تو و ما دیدیم وگرنه جنسای چینی درجه یک هاشون تو دنیا حرف برای گفتن داره حتی توی خودرو
1400/9/12
اخه خوشگل برو بررسی ماشین هاشو بخون بعد بیا اینجا تهدید کن 😂