موضوعات داغ

دو مسابقه و تنها یک قهرمان

عکس نویسنده
پاشا تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

در عصر یخبندان هایبرید، برتری صد درصدی موتور مرسدس نسبت به 9 تیم دیگر، باعث شد که بزرگترین رقابت های درون پیست تنها میان دو خودرو از مرسدس باشد. اما مسابقات برای تیم مرسدس در سال 2021 دچار تحولی جدی شد.

فصل گذشته با توجه به جنجال های پیش آمده برای پیرلی، فرمول یک دست به تغییر کفی خودرو ها زد. این تغییر به نفع خودرو هایی با زاویه ریک بیشتر تمام شد و باعث ایجاد یک رقابت نفس گیر میان دو تیم مرسدس و ردبول شد.

لوئیس همیلتون پر افتخار که مانند قهرمانی های گذشته اش سریعترین خودرو را در دست نداشت، باید با مکس ورشتاپن بی افتخار رقابت میکرد. رقابتی که فارق از عملکرد خودشان و خودرویشان، تصمیماتی خارج از پیست نیز در روند امتیازیشان اثر گذار بود.

مکس ورشتاپن در دو مسابقه از این فصل به علت اتفاقاتی ک تحت کنترل خودش نبود از مسابقه خارج شد!

در مسابقه باکو که برتری فوقالعاده ای برای خودروی ردبول وجود داشت و مکس در رده اول در حال رقابت با خودش بود، پس از رخ دادن پنچری کاملا غیر منتظره، از مسابقه خارج شد.

پنچری مکس ورشتاپن
در مسابقه سیلورستون نیز لوئیس همیلتون با 51G رقیب خودش را به بیرون پیست فرستاد و برد ساده ای را نیز کسب کرد.

تصادف مکس ورشتاپن در سیلورستون
همچنین در مسابقه مجارستان هم تیمی لوئیس همیلتون، با برخوردی قطاری با خودرو ها باعث شد که مکس خودرویش آسیب دیده و مسابقه را عملا از دست بدهد.

تصادف قطاری والتری بوتاس
اما روند خروج از مسابقات تنها به همینجا ختم نشد و در مسابقه مونزا، مکس ورشتاپن باعث شد که لوئیس همیلتون و خودش از مسابقه خارج شوند و هر دوی آنها امتیاز نگرفتند.

تصادف مسابقه مونزا
با آغاز دو مسابقه ی پایانی وارد رقابتی نفس گیر میشویم. رقابتی که میتواند با کسب تنها 18 امتیاز بیشتر توسط مکس ورشتاپن در پیست جده عربستان به پایان برسد. پیستی که نمیتوان گفت قرار است به نفع چه کسی به پایان برسد و با توجه به شکل پیست و موتور فوقالعاده سریع مرسدس به نظر میرسد که در این پیست همانند دو مسابقه قبل خودرو ی مرسدس برتری قابل توجهی نسبت به رقیبش داشته باشد.

مقایسه عملکرد رقبای قهرمانی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد