موضوعات داغ

ایمنی پنج ستاره بی ام و iX + فیلم

عکس مطلب اول

شاید جذابیت ظاهری BMW iX مورد تأیید همه نباشد، اما به هیچ وجه نمی‌توان شگفتی تکنولوژیکی و فنی این خودرو را انکار کرد. بی ام و iX یکی از بهترین خودروهای برقی در بازار امروز است و طبق گزارش‌های اخیر، یکی از ایمن‌ترین ماشین‌های ساخته‌شده در کل صنعت خودروسازی نیز به حساب می‌آید.

بی ام و iX به خوبی توانسته از پس تست‌های یورو NCAP برآید (همان آزمون‌هایی که رنو زوئی و داچیا اسپرینگ در آن شکست سنگینی خوردند). شاسی‌بلند الکتریکی iX عملکرد فوق‌العاده‌ای را در دسته‌بندی‌های مختلف از خود نشان داده و به رتبه پنج ستاره دست یافته است.

به عنوان مثال در تست محافظت از سرنشینان بزرگسال و کودکان، iX توانست به رتبه‌های 91% و 87% دست پیدا کند. سیستم کمک ایمنی این خودرو به رتبه 81 رسید. بدین ترتیب، آی ایکس در تمام دسته‌بندی‌های تست تصادف یورو NCAP موفق به اخذ امتیاز 5 ستاره شد.

آزمون حفاظت از سرنشینان جلو

دومینیک شوستر، رئیس بخش ایمنی خودروهای بی ام و در این ‌باره گفت: «مدل iX استانداردهای جدیدی را در زمینه استحکام و مقاومت تعیین می‌کند و اخذ رتبه 5 ستاره از یورو NCAP مفهوم پایداری جامع این خودرو را مورد تأیید قرار می‌دهد. ساختار بدنه بسیار محکم و محدوده وسیع سیستم‌های مهار iX سطح فوق‌العاده‌ای از حفاظت سرنشینان را تضمین می‌کند.»

ناگفته نماند، با اینکه بی ام و iX موفق به کسب رتبه ایمنی 5 ستاره شده است، خودروهای برقی دیگری نیز در بازار وجود دارند که در دسته‌بندی‌های مجزا عملکرد بهتری نسبت به iX داشته‌اند. مثلاً مرسدس بنز EQS از لحاظ حفاظت سرنشینان بزرگسال و کودک به امتیاز بالاتری نسبت به iX رسیده است. یا مثلاً سیستم کمک ایمنی خودروی Nio ES8 و حتی فورد موستانگ Mach-E با قیمت ارزان‌تر، عملکرد بهتری نسبت به سیستم کمک ایمنی iX دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/25
واقعا عالیه