موضوعات داغ

طبق مطالعات انجام شده در بریتانیا، احتمال تصادف رانندگان مسن بیشتر است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مطالعه‌ای در بریتانیا نشان می‌دهد که رانندگان مسن‌تر با خطرات تصادف بیشتری رو به رو هستند. به این دلیل که جمعیت با سرعت بیشتری به سمت پیری می‌رود، اقدامات فوری برای حل این مسئله ضروری است.

چه بخواهیم چه نخواهیم، همه ما پیر می‌شویم و با گذشت زمان، توانایی‌های رانندگی خود را از دست می‌دهیم. ممکن است این امر در ابتدا مشکل تلقی نشود اما با گذشت زمان تعداد رانندگان مسن‌تر افزایش می‌یابد. این بدان معناست که عکس العمل و بینایی تعداد کثیری از رانندگان کاهش می‌یابد که وضعیت ایده آلی برای جاده محسوب نمی‌شود.

بر اساس گزارشی از سوی بنیاد ایمنی جاده‌ای (RSF) در بریتانیا، پیش‌بینی می‌شود که تعداد تصادفات رانندگی مرگبار با رانندگان بین سنین 70 تا 79 سال در 20 سال آینده تا 40 درصد افزایش یابد. به همین دلیل،RSF اقداماتی را برای کاهش مرگ و میر و صدمات جدی به رانندگان 70 سال به بالا پیشنهاد کرده است. هدف این است که میزان مرگ و میر تا قبل از سال 2030 تا 50 درصد کاهش یابد و تا سال 2050 به صفر برسد.

از جمله اقدامات پیشنهادی شامل انجام آزمایشات مربوط به بینایی برای رانندگان مسن‌ هنگام درخواست برای تمدید گواهینامه رانندگی، آموزش استاندارد و ارزیابی افراد و همچنین تحقیقات عمیق‌تر در مورد تأثیر شرایط پزشکی بر رانندگی می‌شود. بسیاری از کشورهای جهان در حال حاضر نیز چنین اقداماتی را انجام می‌دهند.

رانندگان مسن

کارشناسان بریتانیایی حتی به اقدامات بیشتری همچون پیکربندی مجدد اتصالات T برای ایمن‌تر کردن آن‌ها می‌اندیشند. همچنین افزوده‌اند که وجود اتصالات با زوایای تیز می‌تواند برای رانندگانی که حرکت گردن محدودتری دارند دشوار باشد، بنابراین این شرایط برای چنین افرادی باید راحت‌تر شود. همچنین، مقامات بریتانیایی به فکر جایگزینی برای پیگرد قانونی رانندگان مسن به دلیل رانندگی با بی احتیاطی هستند.

اخیراً کره جنوبی اقدامات مشابه‌ای را برای مقابله با همان مشکلی که همه کشورهای توسعه یافته جهان را تحت تأثیر قرار داده، اعلام کرده است. کره به عنوان کشوری با فناوری پیشرفته، شبیه ساز واقعیت مجازی به کمک هوش مصنوعی را برای ارزیابی رانندگی افراد مسن معرفی کرده است. طبق آمار پلیس کره، تعداد سالمندان دارای گواهینامه رانندگی بین سال‌های 2008 تا 2018 300 درصد افزایش یافته است (از 1 میلیون به 3 میلیون).

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/20
یاد فیلم شکارچیان موش افتادم که زنگ زده بودن به کارشناس دفع موجودات موذی بعد اومده بود بعد کلی آزمایش گفت اینجا موش داره 😐 خب معلومه که تصادف برای مسن ها بیشتره تحقیق می خواست؟!