موضوعات داغ

ایمنی افتضاح رنو زوئی، کسب یک امتیاز ایمنی از یورو انکپ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

موسسه ایمنی یورو انکپ فعالیت خود را از سال 1997 آغاز کرد و در سال 2001 نخستین خودرو موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از این موسسه شد. این خودرو رنو لاگونا بود که به نخستین خودرویی تبدیل شد که پنج ستاره ایمنی را از یورو انکپ دریافت می‌کند. حال و در سال 2021 بار دیگر رنو در پورو انکپ تاریخ‌سازی می‌کند اما این کار را به شیوه معکوس انجام داده است.

نسل دوم رنو زوئی اخیرا مورد آزمون ایمنی یورو انکپ واقع شده است و در جریان این آزمون، صفر ستاره ایمنی را به خود اختصاص داده است. این امتیاز باعث شده تا رنو زوئی پس از فیات پاندا در سال 2018 و فیات پونتو در سال 2017، به سومین محصولی تبدیل شود که صفر ستاره ایمنی از یورو انکپ دریافت می‌کند.

متخصصان یورو انکپ در جریان بررسی خود عنوان کردند بدنه رنو زوئی مقاومت اندکی در برابر ضربات دارد، در تصادفات از عابران پیاده محافظت می‌کند اما فاقد هرگونه سیستم ایمنی و کمک رانندگی خاصی است. نسل اول رنو زوئی در سال 2013 مورد بررسی یورو انکپ قرار گرفت که در جریان آن پنج ستاره ایمنی کسب کرد اما اکنون نسل دوم آن بدون هیچ ستاره‌ای این موسسه را ترک می‌کند. سخت‌گیرانه‌تر شدن آزمون‌های یورو انکپ در کسب این نمره سهم به سزایی داشته است.

یورو انکپ به دلیل حذف ترمز اضطراری خودکار، کیسه هوای جانبی و هشدار خروج از خط از رنو انتقاد کرد. در پاسخ به انتقادات یورو انکپ نیز رنو اعلام کرد که ترمز خودکار اضطراری را از ابتدای سال 2022 به محصولات خود از جمله رنو زوئی اضافه می‌کند. همچنین در صورتی که کیسه هوای جانبی به رنو زوئی اضافه شود، این خودرو یک ستاره ایمنی یورو انکپ را خواهد داشت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/19
اینکه ستونها و سقفش خم نشد فقط شیشه بغل و جلوش ترک خورد پس وای به حال ما