موضوعات داغ

داچیا اسپرینگ ایمن‌تر از رنو زوئی، عملکرد بهتر زیرمجموعه رنو در ایمنی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

روز گذشته تست تصادف رنو زوئی در خودروبانک منتشر شد که در جریان آن، این هاچ‌بک برقی فرانسوی تنها صفر ستاره ایمنی را به خود اختصاص داده بود. علاوه بر تست یاد شده، داچیا اسپرینگ نیز توسط یورو انکپ مورد بررسی قرار گرفت که موفق شد یک ستاره ایمنی را کسب کند. بنابراین خودرو ارزان‌تر از زیرمجموعه اقتصادی رنو، موفق شد تا عملکرد بهتری نسبت به خودرو ساخته شده توسط خود رنو داشته باشد.

داچیا اسپرینگ در مقایسه با رنو زوئی خودرویی‌ قدیمی‌تر است و بر پایه پلتفرم رنو کوئید شکل گرفته است. این خودرو در چین ساخته می‌شود و نسخه‌های اروپایی آن با چند بهینه‌سازی عرضه می‌شوند.

براساس گزارش یوروانکپ، داچیا اسپرینگ در تست‌های تصادف این موسسه عملکرد مناسبی نداشته است و در صورت یک برخورد واقعی، آسیب قابل توجهی به قفسه سینه راننده و سرنشین عقب وارد می‌شود. عملکرد این خودرو در برخورد جانبی متوسط ارزیابی می‌شود و از نظر دستیارهای ایمنی نیز در سطحی ضعیف قرار می‌گیرد.

Michiel van Ratingen، دبیرکل Euro NCAP نگرانی خود را در باره نتیجه تست تصادف این دو خودرو اعلام کرد. وی تاکید کرد شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند صرفا با ادعای سبز بودن و الکتریکی بودن یک خودرو، محصولاتی نا ایمن را روانه بازار کنند. او در این زمینه به ایمنی قابل توجه فیات 500 الکتریکی اشاره کرد، خودرویی که موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از انکپ شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد