موضوعات داغ

35 درصد از رانندگان آمریکایی بلافاصله پس از سبز شدن چراغ بوق می زنند!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

درست مانند سال 2020، سال 2021 نیز سال وحشتناکی برای اکثر مردم جهان بوده است. با این حال به نظر می‌رسد که زندگی در حال بازگشت به شرایط عادی است و ترافیک‌های کابوس‌وار جاده‌ها بار دیگر صحنه‌هایی نامطلوب را خلق خواهند کرد.

اپلیکیشن مسیریاب ویز Waze در جریان یک پژوهش، به بررسی حجم تردد و تراکم خودروها در مسیرهای مختلف پرداخته است. براساس پژوهش انجام شده توسط ویز، شهرهای نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن، شیکاگو و هیوستون بیشترین میزان ترافیک را طی نه ماهه نخست سال 2021 میلادی تجربه کرده‌اند.

حدود 43 درصد از آمریکایی ها در سال جاری به طور خاص برای خرید یا ملاقات‌های کاری و خانوادگی به خودروهای شخصی خود روی آوردند، در حالی که 36 درصد ادعا کردند که از وسایل نقلیه عمومی برای ملاقات با خانواده خود یا خرید استفاده می کردند. رفت و آمد روزانه در حال حاضر تنها در رتبه سوم جدول قرار دارد، که با توجه به اینکه افراد زیادی هنوز از خانه کار می کنند، تقریبا منطقی است.

همچنین 60 درصد کاربران ویز در آمریکا خود را رانندگانی شاد می‌دانند و رده سنی 35-44 شادترین‌ها بودند. اما ظاهراً شاد بودن لزوماً به این معنا نیست که آمریکایی‌ها صبورتر از دیگر رانندگان هستند. حدود 35 درصد از رانندگان در ایالات متحده بوق می زنند تا وقتی چراغ سبز می شود ماشین جلویی حرکت کند. در همین حال، 60 درصد از بریتانیایی ها گفتند که فقط منتظر می مانند تا وسیله نقلیه جلویی حرکت کند و اقدام به بوق زدن نمی‌کنند.

از نظر شرایط پارک دوبله، وضعیت آمریکایی‌ها بازهم بدتر می‌شود. وقتی صحبت از پارک کردن به میان می آید، به نظر می‌رسد که این برای برخی کاملاً یک چالش است. کمتر از 33 درصد از رانندگان 18 تا 24 ساله در ایالات متحده می گویند که آنها از پارک دوبله خودداری می کنند و بقیه در صورت لزوم پارک دوبله را انجام خواهند داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد